English

حافظ ناظری با تمام وجود شریک غم زلزله‌زدگان غرب کشور و سرپل ذهاب شد

وسعت غم و اندوه ناشی از زلزله شدید کرمانشاه، قلب و روح وارث هنر و موسیقی ایران را به درد آورد و او را راهی بیمارستان کرد.

حافظ ناظری با تمام وجود شریک غم زلزله‌زدگان غرب کشور و سرپل ذهاب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، این روزها تردد در کرمانشاه و به‌خصوص دشت ذهاب بی‌شمار شده است، از مردم سایر نقاط کشور و خیل ارتش و سپاه و مقامات عالی کشور گرفته تا وزرا، جامعه هنری، ادبی، ورزشی و ... که همه و همه برای تعریف یک واژه در این دیار مصیبت‌زده جمع شده‌ایم آن‌هم "همدلی" است آن‌هم از نوع " شنیدن کی بود مانند دیدن".

دیدن از نزدیک و همدردی با کسانی که تا یک هفته پیش شاید سخت و با مشکل زندگی می‌کردند اما دستکم خانواده داشتند؛ پدر، مادر، بچه، برادر، خواهر اما در یک‌چشم برهم زدن و تنها به فاصله چند دقیقه همه‌چیز کن‌فیکون شد و زندگی پیش چشمانشان به تلی از خاک بدل گشت.

حافظ ناظری در مراسم گرامیداشت درگذشتگان سرپل ذهاب در کرمانشاه

امروز هفتمین روز واقعه دل‌خراش زلزله شدید غرب کشور و کرمانشاه بود و این هفت‌روزه مصادف شد با بازدید برخی از سران کشوری، لشگری، نظامی و البته استاد جوانی که امروز کمتر کسی است که گوشش صدای مخملی او را شنیده باشد و قلب و روحش به لرزه درنیامده باشد.

حافظ ناظری پسر استاد بی‌بدیل موسیقی ایران استاد شهرام ناظری که پا به پهنه کرمانشاه و سرپل ذهابی گذاشت که نه برای عرضه هنرش بود و نه برای اجرای کنسرت؛ بی‌صدا و بدون هیچ بوق و کرنای رسانه‌ای حافظ آمده بود که در حافظه‌اش وسعت غم را حک کند.

بی‌شک اگر نگاه کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی می‌انداختی وسعت دردش را از آن‌همه خرابی و ویرانی سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث می‌توانستی ببینی و صدای معترض این بار از حنجره طلایی وارث هنر ایران به گوش می‌رسید و دیگر نه ریتم موسیقایی می‌شناخت و نه نت آهنگین را رعایت می‌کرد.

کرمانشاه امروز با حضور جمع کثیری از مسئولین کشوری همچون رئیس مجلس شورای اسلامی، روحانیون کشوری و استانی میزبان غم سرپل ذهاب بود و کمی که لنز دوربینم را چرخاندم، آخرهای مجلس شانه‌های لرزان بی‌صدایی را شکار کردم که خیلی غریبانه برای هم‌وطنانش می‌لرزید و صورتی که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که بی گریم و لبخند ملیح آن‌هم در بین صدها دوربین و صدا و از بالای سن که تنها می‌شد دید، امروز به پهنه تمام غصه سرپل ذهاب و مردمانش اشک‌بار باشد، را از نزدیک دیدم.

استاد حافظ ناظری امروز بی‌صدا، غمبار و سیاه‌پوش در مجلس هفتم کشتگان سرپل ذهاب در کرمانشاه حضور پیدا کرد و اواسط مجلس به اصرار مسئولین فرهنگی استان در جلوی مجلس نشست و اما این حضور چیزی از وسعت غم و بغض او نکاسته و همچنان آرام می‌گریست، مراسم که خاتمه یافت برای اندکی استراحت روانه هتل شد اما بلافاصله خود را آماده دیدار با کودکان زلزله‌زده سرپل ذهابی عازم شده در بیمارستان محمد کرمانشاهی کرد.

حافظ ناظری در بیمارستان کودکان محمد کرمانشاهی

اما به‌محض حضور حافظ ناظری در بیمارستان کودکان کرمانشاه بنا به گفته دکتر فریبا ویسی ریاست مرکز، «به حدی وضعیت جسمی و روحی‌اش منقلب گردید که بلافاصله نسبت به فشار گرفتن از این هنرمند گران‌قدر اقدام کردیم.»

وی افزود: با معاینه استاد حافظ ناظری توسط دکتر علی محمدی به دلیل وخامت روحی و ضعف شدید جسمانی وی، تشخیص به وصل سرم کردیم و در این شرایط صلاح پزشکان براین قرار گرفت که ایشان توانایی دیدار با این کودکان آسیب‌دیده را ندارد.

اما اصرار حافظ ناظری به دیدار و یاری‌رسانی به کودکان زلزله‌زده سرپل ذهاب تا بجایی به طول انجامید که مقرر گردید وی صبح فردا این ملاقات محقق گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه