English

برپایی سومین همایش استانی «طلوع سرخ» عاشورایی به یاد زلزله زدگان کرمانشاه

به همت حوزه هنری شهرستان بیجار سومین همایش استانی شعر « طلوع سرخ » با معرفی نفرات برتر با سروده های شاعران به یاد زلزله زدگان کرمانشاه در حالی به کار خود پایان داد که ایین همایش عاشورایی را عاشورایی تر نمود.

برپایی سومین همایش استانی «طلوع سرخ» عاشورایی به یاد زلزله زدگان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم اختتامیه سومین همایش استانی شعر عاشورایی «طلوع سرخ» شامگاه دیروز در محل سالن نور اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با حضور معاون فرهنگی وهنری حوزه هنری استان کردستان ، جمع کثیری از هنرمندان و حضور جمعی از مدیران شهرستان بیجار با ابراز همدردی و شعر خوانی شاعران بیجاری برای زلزله زدگان کرمانشاه به کار خود پایان داد.

دراین مراسم قربانپور سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار در گزارشی گفت: در این دوره از همایش 100 اثر از هنرمندان استان و تعدادی اثر نیز از هنرمندان دیگر استان های کشور را دریافت نمودیم که باتوجه به استانی بودن همایش علی رغم ویژگی های ارزشمندی که آثار ارسالی از دیگر استان های کشور داشتند امکان حضور این عزیزانفراهم نشد و امید واریم در دوره های بعدی با گسترش دادن همایش بتوانیم میزبانی شاعران توانمند کشورمان را در این همایش برعهده بگیریم.

در ادامه شاعران راه یافته به بخش نهایی همایش آثار خود را قرائت نمودند که ویژگی بارز آن درکنار قرائت اشعار با موضوع عاشورا، سروده های این شاعران درخصوص ابراز همدردی با حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه مورد توجه بود.

از برجسته ترین اشعار قرائت شده در خصوص زلزله کرمانشاه شعر آقای احد شکرپور بود که با گویشی کرمانشاهی و با تلخیص از شعر مولوی کرد شاعر نامدار کردستانی سروده بود اشاره نمود .

در پایان افراد از افراد برگزیده بخش کردی و فارسی این همایش به شرح ذیل  با اهدای لوح و تندیس تجلیل به عمل آمد.

در بخش فارسی به ترتیب عناوین برتر:1- طاهره تختی 2- اکرم بهرام چی 3-  محمد وطن خواه

تقدیری بخش فارسی:ابوالقاسم اقامیری – حمداله قادری – طیبه تختی – امجد ویسی – علی اصغر صفاریان – منصور ملاولی

بخش کردی به ترتیب عناوین:1- جعفر سریش ابادی -2 محمد رحیمی رضوان 3- ابوالقاسم اقا میری

تقدیری بخش کردی: ابوالقاسم معمار

همچنین از آقای احد شکری پور نیز بواسطه سروده بسیار تأثیرگذارشان در خصوص حادثه زلزله کرمانشاه  به صورت ویژه تجلیل بعمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه