English

دستگیری متخلفین شکار پرندگان وحشی در آستانه اشرفیه

رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با حضور در منطقه محسن آباد دستک اقدام به جمع آوری دام های هوایی و برخورد با متخلفین شکار و صید کرد.

دستگیری متخلفین شکار پرندگان وحشی در آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، جعفر میزایی گفت: متاسفانه علی رغم اعلام ممنوعیت شکار پرندگان وحشی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست که به دلیل احتمال و خطر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صورت گرفته، شاهد تعبیه و نصب ادوات مربوط به صید غیر مجاز نظیر دام هوایی در سطح مزارع کشاورزی روستاهای اطراف شهرستان هستیم.

رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه افزود: بعد از اعلام و تذکر کتبی به دهیاری ها، مامورین یگان حفاظت محیط زیست آستانه ساعاتی قبل از طلوع آفتاب امروز، در قالب دو گروه با حضور در منطقه اقدام به برخورد با متخلفین و جمع آوری تورهای هوایی کردند.

میرزایی گفت:  در این عملیات که با حمایت و همراهی نیروی انتظامی همراه بود علاوه بر ادوات صید غیر مجاز، تعدادی از وسایط نقلیه ی متخلفین که فاقد مدارک شناسایی بود توسط نیروی انتظامی توقیف شد .

میرازیی خاطرنشان کرد:  هرگونه نصب و استفاده از تورهای هوایی و اقدام به شکار اکیدا ممنوع می باشد و با متخلفین برخورد قضایی صورت می گیرد .

وی تصریح کرد: صیادان در روش شکار با تور هوایی در مزارع کشاورزی اقدام به برپایی ادواتی به شکل تور والیبال می کنند و با رها کردن تعدادی پرنده اهلی در آبگیرها و زمینهای کشاورزی و جلب نظر وحوش، پرندگان وحشی را که در تاریکی شب قادر به دیدن تورها نیستند به دام می اندازند.

میرزایی گفت: در این روش از انواع پرنده اعم از پرندگان کوچک جثه تا پرندگان شکاری به دام می افتند که در بیشتر مواقع منجر به خفگی آنها می شود.

وی تاکید کرد: روش شکار با تور هوایی اکیدا ممنوع است.

میرزایی در پایان بار دیگر یادآوری کرد که بر اساس ابلاغیه سازمان حفاظت محیط زیست هر گونه شکار پرندگان وحشی تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد و هیچ گونه مجوز کومه نما صادر نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی