English

فرماندار شفت در نشست شورای اداری اعلام کرد:

تکمیل فاز نخست جاده ملاسرا-شفت-زنجان مهمترین اولویت در پروژه های عمرانی شهرستان شفت

فرماندار شفت در نشست شورای اداری تکمیل فاز نخست جاده ملاسرا-شفت-زنجان مهمترین اولویت در پروژه های عمرانی این شهرستان اعنوان کرد.

تکمیل فاز نخست جاده ملاسرا-شفت-زنجان مهمترین اولویت در پروژه های عمرانی شهرستان شفت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدرضا محسنی با اشاره به اینکه در سال گذشته 21  میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی این شهرستان اعطا شد افزود: در سال جاری نیز ۱ میلیارد و 90 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به شهرستان شفت ابلاغ شده است که برای بستر سازی جذب این اعتبارات، باید اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی، صنعت معدن تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 4 دستگاه اجرایی شهرستان هستند که باید پیگیر جذب اعتبارات مشاغل خانگی باشند افزود:  نرخ کارمزد این تسهیلات 4 درصد خواهد بود .

محسنی در ادامه با اشاره به اینکه ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد شفت در نظر گرفته شده است افزود:  60 درصد این اعتبارات تا کنون جذب شده است و متقاضیان واجد شرایط  ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان وام اشتغال دریافت می کنند.

مقام عالی دولت در شفت  همچنین به مبلغ ۱ میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان بهزیستی اشاره داشت و افزود از این مبلغ ۳۰% جذب شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ خانوار عشایری در شهرستان شفت زندگی می کنند  تصریح کرد : جذب تسهیلات عشایری باید توسط دستگاه های ذیربط به ویژه جهاد کشاورزی پیگیری گردد.

 فرماندار شفت تجهیز و نوسازی ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان شهر در سال جاری را یکی از برنامه های دولت در این شهرستان برشمرد و خاطر نشان کرد:  نوسازی شالیزارها به افزایش تولید برنج و رونق اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.

محسنی گفت: تکمیل فاز نخست جاده ملاسرا-شفت-زنجان مهمترین اولویت در پروژه های عمرانی این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 11 تصادف منجر به فوت در محور ملاسرا و جیرده به وقوع پیوست تصریح کرد: این میزان در سال جاری به ۸ نفر رسیده است، چرا باید شهروندان ما آسیب ببینند.

محسنی در ادامه  به  سخنان خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اشاره و افزود: 15 میلیارد تومان از سرجمع اعتبارات وزارت خانه برای اجرای فاز نخست جاده ملاسرا-شفت-زنجان در نظر گرفته شده است و یکی از مشکلات این مسیر ارزیابی و تملک زمین است که قرار است کمیته ای متشکل از بخشدار مرکزی  شفت، رییس راه و شهرسازی این شهرستان و دهیاران روستاهای حاشیه  این مسیر تشکیل گردد و مردم نیز در این کار خیر مشارکت کنند.

وی افزود : برای ساماندهی ورودی شهرستان شفت نیز ۸ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی و کار مطالعاتی آن انجام شده است  و امیدواریم در زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه فاز نخست فاضلاب امامزاده ابراهیم شفت با اعتبار 650 میلیون تومان به بهره برداری رسید و فاز دوم آن نیز در آینده ای نزدیک آغاز خواهد تصریح کرد: با پیگیری و تمرکز اعتباری در بخش آب شرب روستایی  در تلاش هستیم تا مشکل مردم  روستاهای سالک معلم و شهرک کادوس تا پایان امسال مرتفع گردد.

وی با بیان اینکه وضعیت سد لاسک باید  مشخص و به اطلاع مردم رسانده شود افزود: وضعیت گازرسانی به ۱۳ روستای شهرستان شفت باید تعیین تکلیف گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه