English

مشاور معاون اجتماعی وزیر بهداشت در ساری:

کمبودی در حوزه درمانی و تشخیص سرطان در مازندران وجود ندارد

مشاور معاون اجتماعی وزیر بهداشت با تاکید بر مشارکت خیران در کمک به بیماران سرطانی، گفت: مراکز حمایتی و تسکینی سرطان در کشور ایجاد شود.

کمبودی در حوزه درمانی و تشخیص سرطان در مازندران وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرحیم حزینی امروز در سمینار آموزشی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی در سرطان با بیان اینکه امروزه مشکل بخش سرطان در دنیا حوزه مدیریتی است، اظهار داشت: برای حمایت و ارائه خدمات مطلوب به بیماران سرطانی باید مراکز حمایتی و تسکینی در سراسر کشور راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه آموزش به پزشکان طب تسکینی بسیار مهم است، گفت: کمبودی در حوزه درمانی و تشخیص سرطان در استان مازندران وجود ندارد.

مشاور معاون اجتماعی وزارت بهداشت در مراقبت‌های حمایتی و تسکینی با بیان اینکه سالانه دوهزار بیمار در مازندران فوت می‌کنند، افزود: در سراسر کشور بیماری که قطع درمان می‌شود رها شده بوده که مراکز حمایتی و تسکینی با هدف رفع مشکلات این بیماران راه اندازی شده است.

حزینی با تاکید بر حمایت خیران از بیماران سرطانی، ادامه داد: در حوزه درمان سرطان نباید تنها به حوزه علمی توجه کنیم زیرا حمایت و انجام خدمات مشاوره ای بسیار مهم است و سبب ایجاد روحیه و در نتیجه افزایش عمر بیمار می‌شود.

ارائه برنامه جامع کنترل سرطان

پونه پیرجانی، پزشک طب تسکینی نیز در این سمینار با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت در سال 2005 برنامه جامع کنترل سرطان ارائه داده است، گفت:: برای کنترل سرطان باید به چهار حوزه پیشگیری، تشخیص به موقع، تشخیص و درمان و مراقبت‌های تسکینی توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما کمتر به مراقبت‌های حمایتی و تسکینی توجه شده است، گفت: در سال‌های اخیر وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌ها به این حوزه ورود پیدا کردند.

پیرجانی با تاکید بر اینکه 85 درصد بیماران مبتلا به سرطان نیازمند دریافت خدمات حمایتی هستند، افزود: مراقبت‌های حمایتی تسکینی رویکردی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران صعب العلاج و خانواده آنها است.

پزشک طب تسکینی با بیان اینکه خدمات حمایتی از زمان تشخیص آغاز می‌شود، ادامه داد: ارائه خدمات چند رشته ای و تیمی است و تیم درمانی باید در همه زمینه‌ها با پزشک متخصص هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه مراقبان بیمار و درمانگر باید خدمات حمایتی دریافت کنند، گفت: مراقبان بیمار و درمانگران به دلیل ارائه خدمات شبانه روزی دچار خستگی و مشکلات روحی می‌شوند که باید این خدمات را دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه