English

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد

لزوم ارتباط تنگاتنگ میان صنعت و دانشگاه

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.

لزوم ارتباط تنگاتنگ میان صنعت و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری موج از بندرعباس، ناصر شمس عصر امروز در حاشیه آغاز به کار دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان هرمزگان یکی از مشکلات اساسی اشتغال کشور را مغفول ماندن دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانست و اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به تربیت تکنسین در کشور می‌پردازد و بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل اشتغال در کشور دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید توسعه یابد و رشته‌های متناسب با هر منطقه در آن ایجاد شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: در هرمزگان رشته‌های دانشگاهی متناسب با شرایط استان ایجاد نشده و در این استان در زمینه شیلات و صنایع دریایی ظرفیت‌های بسیاری داریم که اگر رشته‌های مرتبط با آن ایجاد شود، می‌توان شرایط اشتغال بسیاری را فراهم کرد.

شمس بر لزوم ارتباط تنگاتنگ میان صنعت و دانشگاه تاکید کرد و بیان داشت: اگر این ارتباط گسترده شود تا شاهد اشتغالزایی در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به راه اندازی مجموعه‌های استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: ما آمادگی داریم متناسب با شرایط هر استان رشته‌های دانشگاهی را ایجاد و نیروی کار مورد نیاز را تربیت کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: مجموعه استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در هرمزگان نیز از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند و در رشته‌های مرتبط با صنایع دریایی و کشتی‌سازی و همچنین گردشگری و شیلات این دانشگاه باید در هرمزگان نقش پررنگ‌تری ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه