English

عضو کمیسیون عمران در مجلس:

استان اردبیل در برابر زلزله هفت ریشتری مقاومتی ندارد

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم این که نوسازی و بهسازی مسکن روستایی اردبیل بالای 50 درصد و از متوسط کشوری بالاتر است با این حال مساکن روستایی استان باز هم نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

استان اردبیل در برابر زلزله هفت ریشتری مقاومتی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، صدیف بدری گفت: علی‌رغم این که نوسازی و بهسازی مسکن روستایی اردبیل بالای 50 درصد و از متوسط کشوری بالاتر است با این حال مساکن روستایی استان باز هم نیاز به مقاوم‌سازی دارد چرا که این استان نمی‌تواند در مقابل زلزله هفت ریشتری مقاومت داشته باشد.

وی افزود: حل مشکلات اجرایی در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیازمند حمایت و مشارکت مسئولان است که نیاز است در این زمینه با مشارکت و همکاری مسئولان نسبت به مقاوم‌سازی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهرهای استان اردبیل اقدامات مناسبی انجام داده شود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون نظام‌مندی مهندسی در استان از اقدامات مهمی است که برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی انجام می‌شود که امیدواریم این موضوع با جدیت و اهتمام ویژه مبنای کار قرار بگیرد و علی‌رغم این که تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه انجام یافته که باید از این پس نیز به همین منوال ادامه یابد.

بدری بیان کرد: با توجه به این که ساختمان های بافت فرسوده و حاشیه بیشتر متحمل خسارت می‌شوند به همین دلیل نیاز است اولویت ما بیشتر در این مناطق باشد و بتوانیم با ارائه راهکارهای اساسی و هدفمند و اجرای برنامه‌های هدفمند قانون‌های نظام مهندسی این مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: استانداردسازی مصالح نیز به عنوان یکی از محوری‌ترین ابزارها برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها محسوب می‌شود که باید در این زمینه با تلاش‌های انجام یافته به تولید مصالح استاندارد اهمیت بیشتری دهیم و از ظرفیت مهندسان نظام مهندسی ساختمان استان نهایت بهره را ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی