English

رئیس جهادکشاورزی گلستان:

تولید گندم در گلستان ‌به ۱.۳۲۰ ‌میلیون‌ تن رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تولید گندم در گلستان با اجرای طرح پهنه‎بندی ‌به ۱.۳۲۰ ‌میلیون‌ تن رسید.

تولید گندم در گلستان ‌به ۱.۳۲۰ ‌میلیون‌ تن رسید

به گزارش خبرگزاری موج ، مختار مهاجر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: مدیریت منابع انسانی در وزارت جهاد کشاورزی یکی از مباحث مهم در بخش ترویج کشاورزی است تا بتوانیم افزایش راندمان کشاورزی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سیاست‎های وزارتخانه جهاد کشاورزی این است که در کشور امنیت غذایی فراهم شود و در این راستا افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی می‎تواند نیاز جامعه را برطرف کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: ارتقاء سطح دانش در واحد هکتار نیاز است مورد توجه قرار گیرد و در این راستا یک دوره آموزشی برای افزایش مهارت را امروز برگزار کردیم.

مهاجر بیان داشت: تا قبل از اینکه در استان پهنه‎بندی را داشته باشیم مراکز با حداقل نیروی انسانی رو به رو بودند و در سازمان جهاد کشاورزی یک جمعیت 35 هزار نفری به سن بازنشسته رسیده بودند و از این نظر هر مرکزی یک تا 2 کارشناس بیشتر نداشت و ارتباط با بخش کشاورزان محدود شده بود.

وی افزود: امروز با طرح ترویج کشاورزی و پهنه‎بندی در هر مرکز جهاد کشاورزی 8 تا 15 نفر نیرو به‌کارگیری شده که وظیفه اصلی آن‎ها ترویج کشاورزی در سطح استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: تا قبل از سال 1392 که طرح پهنه‎بندی گندم اجرا نشده بود در استان 470 هزار تن تولید می‎شد و این تولید امسال به بیش از یک میلیون و 320 هزار تن گندم رسیده که بخشی از آن به واسطه تلاش مروجان بخش کشاورزی است.

مهاجر افزود: ارتقاء سطح کشت داشت و برداشت اتفاق افتاده و ترویج کشت نشایی در کشور امروز مورد تاکید است.

وی گفت: امروز در راستای کاهش بذر مصرفی در هکتار در استان، سمت و سوی سازمان جهاد کشاورزی به سمت کم خاک‎ورزی کردن و واحد دامپروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه