English

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

ماموریت ویژه سپاه بیت المقدس،کمک به بازسازی مناطقی از دشت ذهاب است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس از برگزاری 2 هزار و 822 برنامه همزمان با هفته بسیج در استان خبر داد و گفت: برنامه‌های این هفته با 9 عنوان برنامه از قبل آغاز شده و در طول این هفته نیز براساس روزشمار برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد.

ماموریت ویژه سپاه بیت المقدس،کمک به بازسازی مناطقی از دشت ذهاب است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، محمدحسین رجبی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان در سنندج، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از هموطنان به دلیل وقوع زلزله در استان کرمانشاه اظهار کرد: اقدامات کمک‌رسانی در این راستا انجام شده است.

وی به برنامه‌های هفته بسیج نیز گریزی زد و با بیان اینکه برنامه‌های این هفته تحت‌الشعاع این اتفاق تلخ زلزله کرمانشاه قرار گرفته است، اذعان کرد:  9 برنامه کلی قبل از هفته بسیج در استان برگزار شده است و ضمن انجام این برنامه‌ها آمادگی کامل برای برگزاری برنامه‌های هفته بسیج در استان وجود دارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس گفت: در طول هفته بسیج 162 عنوان برنامه داریم، اما در 2 هزار و 822 برنامه توسط حوزه‌ها و بخش‌های مختلف در هفته بسیج در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برنامه‌های امسال هفته بسیج تبیین نقش و جایگاه بسیج در دفاع، تولید علم و غیره است و شعار آن بسیج مظهر مردم سالاری دینی است، افزود: خیلی از اقدامات و برنامه‌های ما در این هفته نیز بر همین اساس تعریف و برگزار خواهد شد.

رجبی خاطرنشان کرد: از 29 آبان ماه برنامه‌ها هفته بسیج شروع می‌شود که نخستین روز از این هفته به عنوان بسیج اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی نام‌گذاری شده است.

وی به برخی از پروژه‌های در دست بهره‌برداری همزمان با این روز نیز گریزی زد و گفت: روز دوم بسیج نیز با عنوان بسیج خدمات‌رسانی نام‌گذاری شده است.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس، برگزاری یادواره شهدای روحانیون اهل سنت و تشیع با حضور مهمانانی از داخل و خارج استان و سخنرانان کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش شکوه هجرت و تقدیر از گروه‌های جهادی از برنامه‌های دیگر هفته بسیج است، گفت: همایش طلایه‌داران، سرکشی از خانواده‌های بسیج و شهدای مدافع حرم، یادواره شهدای آبروی محلات و غیره از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است که در سطح استان برگزار خواهد شد.

 طرح کرامت دو در مناطق حاشیه کردستان اجرا  می شود

فرمانده سپاه بیت‌المقدس در ادامه به اجرای طرح کرامت دو در سطح مناطق حاشیه استان توسط بسیج خبر داد و گفت: با توجه به آسیب ها و مشکلاتی که اعتیاد در جامعه ما ایجاد کرد بسیج برای رفع این مشکل ورود پیدا کرده است.

به گفته رجبی، بسیج بنا به درخواست دولت برای رفع این مشکل وارد عرصه شده که قبل از هرچیزی باید از آحاد مردم که در این راستا کمک رسان خوبی بوده اند تقدیر می کنم. 

وی اضافه کرد: سعی داریم با استفاده از تمام ظرفیت ها این مشکل را حل کنیم که در این راستا ارتباط چهره به چهره با خود معتادین و خانواده های آنان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یک هماهنگی و همراهی بسیار مناسب بین خانواده ها و افراد مجری طرح ایجاد شده است، گفت: همه افراد تاثیرگذار از معتمدین محلات و غیره در این راستا مورد توجه قرار گرفته اند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس از اعتیاد به عنوان آسیب جدی نام برد و گفت: تنها با ورود بسیج روند رو به رشد اعتیاد گرفته نمی شود و همه باید به نوعی در این حوزه ورود و نقش آفرینی کنند.

25 دقیقه بعد از وقوع زلزله وارد عرصه کمک رسانی شدیم

وی در مورد حادثه زلزله کرمانشاه و اقداماتی که سپاه در این زمینه انجام داده است، گفت: 25 دقیقه بعد از وقوع این حادثه تلخ فورا وارد میدان شدیم و تماس های لازم برای اعلام آمادگی در راستای کمک به زلزله زدگان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه منطقه ای الان برای سپاه استان مشخص شده است و یک گردان مهندسی نیز در این راستا هماهنگ شده است، گفت: بیمارستان شهید قاضی الان در یکی از شهرهای کرمانشاه مستقر و بیمارستان صحرایی ایجاد و در حال فعالیت و ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان است.

وی تصریح کرد: 142 خودرو سبک و سنگین از طریق سپاه برای کمک به مردم زلزله زده به کرمانشاه اعزام شده که البته این بجز آماری است که تا قبل از این به منطقه ارسال شده است.

وی افزود: امروز هم در این راستا جلسه ای در استانداری برگزار شده و منطقه ای برای بازسازی به استان کردستان واگذار شده است که باید با امکانات خود آن را بازسازی کند.

وی با بیان اینکه ماموریت ویژه ای برای سپاه بیت المقدس درمناطق زلزله زده تعریف شده که سهم سپاه بیت‌المقدس 6 روستا در دشت ذهاب کرمانشاه است، اظهار داشت: امروز افرادی که باید در انجام مستقر شوند مشخص و ستاد و اقدامات لازم برای شروع کار هماهنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه یک ماموریت کوتاه مدت نیز در این راستا به سپاه داده شده است، گفت: الان بحث توزیع کمک ها در مناطق مختلف زلزله زده مدیریت می شود تا امکانات غذایی و غیره به قسمت های مختلف با توجه به نیاز و جمعیت داده شود.

وی تصریح کرد: همه باید در راستای کمک به زلزله زدگان ورود و به اندازه توان و قدرتی که وجود دارد زمینه کاهش بخشی از آلام مردم این منطقه را فراهم سازیم.

ظرفیت بسیج در گشت محلات استفاده می شود

وی با بیان اینکه در کل در ماموریت های بسیج یک باز تعریف و بازنگری شده است، گفت: قبلا از ظرفیت بسیجیان فقط در ایست و بازرسی‌ها استفاده می‌شود قرار است از حضور بسیجیان به صورت سازمان‌ یافته‌شده در گشت محلات استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج و انتظامی و بسیج و دستگاه قضا انعقاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه محوریت اصلی کارهای بسیج در حال حاضر محله محوری است، گفت: هم در حوزه گشت محلات و هم در زمینه بحث‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و غیره بسیج بیتر ورود پیدا می‌کند.

به گفته وی، بحث بسیج و مساجد یکی از مسائلی است که هر برنامه ای که قرار است بسیج انجام دهد باید از طریق مسجد محلات دیده شود.

رجبی با اشاره به اقداماتی که ارتش جمهوری اسلامی در کمک به زلزله‌زدگان در کرمانشاه گریزی زد و گفت: انتظار همین بود و همه در کنار هم در راستای کمک به زلزله‌زدگان ورود و هر کدام به نوعی تلاش می‌کنند.
وی اذعان کرد:  ما در اجرای ماموریت‌ها باهم هستیم ضمن اینکه ارتش در آن منطقه حضور و ماموریت سرزمینی دارد و یگان‌های ارتش در انجا حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: اینکه ارتش خوب وارد عرصه شده مایه خوشحالی است، ولی سپاه نیز از تمام ظرفیت ها برای کمکرسانی استفاده، اما شاید به دلیل اینکه زیاد اهل دوربین نیست کمتری دیده می‌شود.
وی با اشاره به مطالب درج شده در فضاهای مجازی نیز گفت: فضای مجازی، فضای مجازی است و قاعدتا مباحثی را مطرح می‌کنند که غیرواقعی است و این مطالب تنها مدت زمان کوتاهی می‌تواند تاثیر بگذارد.
وی از نحوه عملکرد صدا و سیما در به تصویر کشیدن بخشی از کمک‌های که به مناطق زلزله زده شده انتقاد کرد و گفت: بیمارستان صحرایی که توسط بیمارستان شهید قاضی استان در مناطق زلزله زده راه‌اندازی شده بخشی از کمک‌های مردم استان است، اما متاسفانه صدا و سیما در به تصویر کشیدن آن کوچکترین اقدامی انجام نداده که قابل انتقاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه