English

دبیرشورای نظارت و هماهنگی سما گیلان:

همه مدارس و نهادهای آموزشی مجاز به استفاده از امکانات سما گیلان هستند/ آموزشکده سما واحد رشت تنها آموزشکده مجهز به کتابخانه دیجیتال در گیلان

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با بیان اینکه ما در خدمت استان و شهر خود هستیم؛ از همه مدارس و نهادهای آموزشی مرتبط برای استفاده از امکانات سما استان دعوت کرد.

همه مدارس و نهادهای آموزشی مجاز به استفاده از امکانات سما گیلان هستند/ آموزشکده سما واحد رشت تنها آموزشکده مجهز به کتابخانه دیجیتال در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رحمت علی صابری حقایق امروز در مراسم اختتامیه باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان در رشت که با حضور حسن پور رییس اداره ارشاد اسلامی رشت، علی باباجانی نویسنده و قصه گوی حوزه ادبیات کودک و نوجوان در سالن اجتماعات سما واحد رشت برگزار شد؛ با تسلیت به جانباختگان زلزله غرب کشور و گرامیداشت سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: سما گیلان، در حوزه مدارس از گستردگی بسیار بالایی برخوردار است.

 وی بایان اینکه سازمان سما در سطح استان 28 مدرسه و 8 آموزشکده در 8 شهرستان دارد افزود: بالغ بر سه هزار و 500 دانش آموز و بیش از 5 هزار دانشجو در مدارس و آموزشکده های سما گیلان مشغول تحصیل هستند.

آموزشکده سما واحد رشت تنها آموزشکده مجهز به کتابخانه دیجیتال در گیلان

دبیرشورای نظارت و هماهنگی سما گیلان با بیان اینکه سرانه کتاب در سما واحد رشت، 12/7 است افزود: با توجه به استانداردهای وزارت علوم، سرانه دانشجویی کتاب 10 اعلام شده و مجموعه رشت از سرانه کشوری آمار بالاتری دارد.

جشنوراه کتابخوانی

وی با اشاره به اینکه آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت تنها آموزشکده مجهز به کتابخانه دیجیتال در سطح استان است ادامه داد: این اتفاق به دلیل فعالیت مطلوب باشگاه پژوهشگران جوان سما رشت، که رتبه یک کشور را داراست رقم خورده است.

این مسئول با بیان اینکه سما گیلان امیتاز مذکور را از طرف معاونت ریاست جمهوری به باشگاه پژوهشگران جوان سما گیلان اهدا شده است؛ از همه مدارس و نهادهای آموزشی مرتبط برای استفاده از امکانات سما استان دعوت کرد و گفت: ما در خدمت شهر و استان خود هستیم.

صابری حقایق با اشاره به اینکه پذیرش تغییر در روند پیشرفت بسیاری از مشاغل تاثیرگذار است افزود: در حال حاضر 25 کسب کار در ایران در حال تغییر و تحولات جدی هستند که یکی از آنها کسب و کار کتابخانه و کتابداری است.

وی با بیان اینکه ما باید بپذیریم که برای داشتن یک خانواده کتابخوان و تحقق شعار سال هفته کتاب باید  روش های سنتی را کنار گذاشته و همگام با عصر دیجیتال پیش برویم تصریح کرد: باید با حمایت مسئولان فضای ارائه خدمات نوین در حوزه کتاب و کتابخوانی را تغییر دهیم و این امر را باید از سنین پیش از دبستان از کودکانمان شروع کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه