English

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت خبر داد:

تشکیل ۱۰۲ باشگاه کتابخوانی با ۹۰۰ عضو در رشت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه سال گذشته، 58 باشگاه کتابخوان با 600 عضو در رشت راه اندازی شده بود، از تشکیل 102 باشگاه کتابخوانی با 900 عضو در رشت در سال جاری خبر داد.

تشکیل 102 باشگاه کتابخوانی با 900 عضو در رشت

محمد حسن پور امروز در حاشیه برگزاری اختتامیه باشگاه های کتابخوان در مرکز سما گیلان، به خبرنگار موج اظهار کرد: امسال در شهرستان رشت، با تشکیل 102 باشگاه کتابخوانی 900 عضو جذب کردیم.

 وی با بیان اینکه در یک هدف کلی همکاری با سازمانها و نهادهایی که با امور کودکان و نوجوانان همکاری دارند در الویت ما هستند افزود: آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه های عمومی، دبیرخانه امور مساجد و حتی خانواده ها جزو الویت های همکاری ما در این امر هستند.

حسن پور با بیان اینکه در اردیبهشت سال جاری مربیان باشگاه ها در یک کارگاه دو روزه نحوه مراجعه کودکان به کتابخانه و انتخاب کتاب مناسب به آنها را آموزش دیدند، خاطر نشان کرد: بعد از تشکیل باشگاه ها، مربیان به کودکان کتاب هایی که مد نظر ما بودند را معرفی کردند و اعضا پس از مطالعه آن کتاب های مورد نظر، در جشنواره جام باشگاه ها در بخش های مختلف شرکت کردند.

این مسئول بخشهای مختلف جشنواره جام کتابخوان را برشمرد و عنوان داشت: نامه به نویسنده کتاب مورد نظر، تعریف کردن خلاصه کتاب در یک کلیپ موبایل توسط کودکان، و ارسال ایده های نوین در زمینه کتاب و کتابخوانی از جمله بخش های جشنواره مذکور است.

حسن پور با اشاره به اینکه در مراسم اختتامیه جام باشگاههای کتابخوان از برگزیدگان همه شهرها تقدیر می شود تصریح کرد: در ادامه همه فیلمها و نامه توسط داوران در تهران، مورد بررسی قرار گرفته و برگزیدگان نهایی معرفی می شوند.

جشنوراه کتابخوانی

 وی افزود: سال گذشته دوهزار باشگاه کتابخوان در جشنواره شرکت کردند که دو باشگاه برتر از شهرستان رشت انتخاب و حائز رتبه برتر شد.

به گفته این مسئول سال گذشته در رشت 58 باشگاه کتابخوان با 60 عضو تشکیل شد که امسال این تعداد به 102 باشگاه و جذب 900 نفر کتابخوان افزایش یافت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت تاکید کرد: باید با ایجاد علاقمندی و انگیزه در کودکان کاری کنیم همانگونه که برای والدین خود لج بستنی و پیتزا می گیرند، لج کتاب را هم بگیرند، و والدین موظف به تامین این خواسته موجه کودکانشان هستند.

زهره مهاجر دبیر اجرایی جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان رشت نیز گفت: اختتامیه جام باشگاههای کتابخوانی شهرستان رشت امروز با مشارکت باشگاههای کتابخوانی سما برگزار گردید.

مهاجر افزود: اجرای شاهنامه خوانی توسط کودک 5 ساله و معرفی کتاب توسط کودک 7 ساله، پخش تیزر فعالیت باشگاهای کتابخوانی، ارائه گزارش حسن پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و سخنرانی صابری حقایق معاون دانشگاه و ریس مرکز آموزشی و فرهنگی سما، پخش کلیپ کلیله و دمنه، و قصه گویی  باباجانی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان  و تقدیر و اجرای نمایش توسط وی  با همراهی کودکان حاضر در سالن و جشن امضای کتاب  به نام ببل و تقدیر از برگزیدگان در بخش نامه، فلیم کوتاه موبایلی و باشگاههای منتخب و تقدیر از کتابفروشانی که در اجرای طرح یاور جام بوده اند و اهدا کتاب به کلیه کودکان حاضر در سالن از دیگر برنامه های اجرایی دومین جشنواره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان شهرستان رشت بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه