English

مردم در کمک به زلزله‌زدگان بی‌نظیرند/ مسئولین به فکر هوای بارانی شنبه باشید

عرف ترافیک‌های طولانی بیشتر برای ایام تعطیل و یا شاید مناسبت‌های مذهبی در ایران مرسوم باشد اما اینجا، مسیر کرمانشاه تا سرپل ذهاب، ازگله، گردنه پاتاق ثلاث باباجانی و قصرشیرین همه صبوری ترافیکی چندین ساعته را برای یارای هم نوع تحمل می‌کند.

مردم در کمک به زلزله‌زدگان بی‌نظیرند/ مسئولین به فکر هوای بارانی شنبه باشید

به گزارش سروش زنگنه خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حدفاصل بین دو روستا را که نهایتاً می‌توان با سرعت مجاز 15 یا 20 دقیقه‌ای سپری کرد، امروز شاید با گذر دو یا سه‌ساعته هم کند انجام شود و جالب آنکه هیچ‌کس از پشت ترافیک ماندن عصبی نیست و عجله‌ای هم برای رسیدن ندارد.

اینجا مسیر ازگله به سرپل ذهاب است و باید این جاده را با گذر از ده‌ها روستا سپری کنی، اینجا به‌وضوح ایستادن زمان را می‌توانی مشاهده کنی، هیچ‌کس به ساعتش برای دیر بودن توجه ندارد، هیچ‌کس اینترنتش را برای وقت‌گذرانی فعال نکرده، ماشین‌ها یا مملو از وسیله‌اند و یا آسیب‌دیده، پلاک‌های ماشین‌ها دیگر فقط حدود کرمانشاه و شهرستان‌ها نیست، لرستان، ایلام، کردستان، تهران، اصفهان و ....

از پنجره ماشین که نگاه کنی دیگر چشمت پی دیدن منظره‌ای، درختی و آبادی نمی‌چرخد، اینجا سرپل ذهاب است و تا چشم کار می‌کند ویرانی است، گریه و شیون است، بهت و حیرت، سردرگمی و انتظار، خواهش کمک و منتظر امداد....

لحظات واقعاً سختی است، شب سوم درراه است، روستاییان امشب کمی آرام‌ترند به قول خودشان" خدا خیر بدهد برادران ارتشی را، برای هیچ ایرانی این مصیبت پیش نیاید که امروز به داد حال نزار ما رسیدند" غذا هست، پتو هست، آب هست اما ترس بزرگی که لرزه بر اندام همه انداخته آمدن شنبه است.

روزهایی که شاید هر روستایی برای محقق شدن برای بارش برکت و رحمت الهی دست به دعا برمی‌داشت ، امروز کردنشینان دیار غرب را ترسانده است،" اگر ببارد چه کنیم، زیر کدام سقف جا بگیریم، به کجا پناه ببریم...."

«مشاور عالی استاندار کرمانشاه نیز در نشست ستاد بحران امروز بابیان اینکه بحث آب و غذا و اسکان در چادر اولویت کار است، گفت: بعدازاین مرحله باید به فکر زمستان و وسایل گرمایشی باشیم.

وی بابیان اینکه بخشی از زلزله‌زدگان هنوز در سرما هستند، تأکید کرد: باید امشب و فردا شب به هر خانوار زلزله‌زده یک چادر داده شود.»

«معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به آسیب 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در زلزله اخیر استان، گفت: از این تعداد یازده هزار واحد مسکونی روستایی و پنج هزار واحد مسکونی شهری آسیب 100 درصدی دیده‌اند.

وی افزود: شمار واحدهای دولتی خسارت‌دیده اعم از مدارس، ادارت، بیمارستان‌ها و خسارت به تأسیسات زیربنایی شامل آب و برق نیز بسیار زیاد است.»

آیا می‌دانستید کرمانشاه ۱۲۵هزار سال قدمت دارد،آیا می‌دانستید کهن‌ترین روستاهای دنیا در کرمانشاه هستند، آیا می‌دانستید تپه‌ای در دنیور وجود دارد که قدمتش به ۹۸۰۰سال پیش از میلاد برمی‌گردد ؟ آیا می‌دانستید نخستین دهکده جهان در کرمانشاه به وجود آمده است، آیا می‌دانستید دومین دهکده تاریخی جهان بنام چیا، خزینه قیسوند در گنج دره هرسین است،  آیا می‌دانستید پس از دهکده تاریخی چیا خزنیه تپه سراب( حصار سفید ) قرار دارد ، آیا می‌دانستید زاگرس نشینان پیش از آریایی‌ها در زاگرس سکنی داشته‌اند، آیا می‌دانستید کرمانشاه مقر اصلی مادها بوده و تمام قدرت آن‌ها در کرمانشاه متمرکز بوده است، آیا می‌دانستید بزرگ‌ترین سند ملیت ایران در کرمانشاه و (بیستون ) است  والان بیش از  36 ساعت است که ریشه ایران عزادار است و ساکنانش مصیبت‌دیده، ترسان و بهت‌زده، مسئولین به فکر شنبه بارانی باشید، زلزله‌زدگان سرپناه می‌خواهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه