English

مسوول نهاد رهبری دانشگاه های گیلان تاکید کرد:

لزوم تشکیل تشکل های مذهبی از طرف دانشگاهیان/توجه به امور مادی و دنیوی عامل اصلی غفلت از معنویات است

مسوول دفتر نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان با کید بر ضرورت برگزاری هیأت های مذهبی بین اساتید و دانشجویان دانشگاه ها گفت: باید از نهضت عاشورا که به مثابه یک گنج معنوی و با ارزش است در جهت رشد معنویات آنها بهره برداری شود.

لزوم تشکیل تشکل های مذهبی از طرف دانشگاهیان/توجه به امور مادی و دنیوی عامل اصلی غفلت از معنویات است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از گیلان، حجة الاسلام والمسلمین سید محمد حسین صفوی مسوول نهاد رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان و دبیر سوگواره عاشورایی سلوک عشق، که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: نهضت عاشورا یک فرهنگ اصیل مذهبی است که  از بطن اسلام ناب محمدی برخاسته است و هیچ گاه محدود به زمان و جغرافیایی خاصی نیست.

وی با تأسی از قرآن و اشاره به نقش عمگرایی نهضت حسینی در تعالی روحی و معنویات بشر به سمت کمال افزود: انسان مؤمن لذت و کمالی را خواستار است که هیچ لذت دنیایی و کمال مادی به ارزش و مطلوبیت آن نمی رسد و بی شک کنکاش در قرآن و تفکر در نهضت حسینی بسیار در رشد و کمال معنویات تأثیر گذار است.

در ادامه حجة الاسلام والمسلمین اسماعیل پور رضا مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر استان گیلان نیز در این همایش؛ اذعان داشت: نهضت عاشورا دارای ابعاد وسیع و گسترده ای است که می تواند موجب بقاء بشریت شود و ضرورت دارد که بیش از گذشته به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به این که متأسفانه امروزه توجه به نهضت عاشورا در دانشگاه ها پر رنگ دیده نمی شود خاطر نشان کرد: ضرورت دارد که هیأت های مذهبی بین اساتید و دانشجویان دانشگاه ها برگزار شود تا از نهضت عاشورا که به مثابه یک گنج معنوی و با ارزش است در جهت رشد معنویات آنها بهره برداری شود.

این مقام مسوول توجه به امور مادی و دنیوی را غفلت از معنویات خواند و افزود: استقلال مسلمانان به چگونگی درک آنها از واقعه عاشورا برمی گردد و این موضوع همان چیزی است که بیگانگان از آن در هراس هستند و پیوسته با این هویت مذهبی در جنگ و تعارض هستند.

وی یاداور شد: آن چیزی که انسان و بشریت را به کمال می رساند در فرهنگ ابی عبدالله الحسین خلاصه می شودکه رمز اصلی فرهنگ اصیل و اسلام ناب محمدی(ص) است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه