English

گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز عملیات آزاد سازی سوسنگرد با حضور مسوولین و خانواده شهدا در سوسنگرد برگزار شد.

گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مراسم سالروز آزاد سازی سوسنگر امروز چهارشنبه 26 آبان ماه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولین استانی برگزار شد.

در این مراسم غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، با اشاره به دوره مربوط به مقطع آزادسازی سوسنگرد بیان داشت: جمله معروف و بیاد ماندنی حضرت امام خمینی (ره) که در شبانگاه 25 آبان 59 فرمودند «بایست سوسنگرد تا فردا آزاد شود» روحیه مضاعفی به رزمندگان داد و بسیار تاثیر گذار بود.

وی با تجلیل از رشادت های مردم سوسنگرد و شهرهای مجاور در جریان آزادسازی سوسنگرد یادآور شد: مردم غیور سوسنگرد ، بستان ، هویزه و حمیدیه در این جنگ نابرابر چه حماسه ها و دلاوری های آفریدند. همچنین حضور موثر شهید چمران و یاران ایشان در عملیات آزاد سازی سوسنگرد به جاودانه بودن سوسنگرد و شهید چمران ختم شد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: آزادسازی سوسنگرد از نقاط درخشان و الهام بخش تاریخ 8 سال دفاع مقدس و مقدمه خروج تدریجی جبهه‌های نبرد از رژیم بعثی بود.

گفتنی است؛ عملیات آزادسازی سوسنگرد که در جریان جنگ ایران و عراق بود. این عملیات در محور سوسنگرد به صورت نیمه گسترده توسط عشایر عرب، تیپ 2 لشکر 92 زرهی، ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران، سپاه و بسیج در 26 آبان سال 1359 با موفقیت به ثمر رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه