English

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

تجهیز بیش از ۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان به سامانه آبیاری نوین

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود چهار هزار و 700 هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان به این سامانه‌های آبیاری تجهیز شده، که تا پایان امسال این میزان به 10 هزار هکتار می رسد.

تجهیز بیش از 4 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان به سامانه آبیاری نوین

به گزارش خبرگزاری موج، علی باقرزاده با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از سامانه‌های آبیاری نوین، اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم در استان و کاهش منابع آبی هرمزگان، جهاد کشاورزی به دنبال توسعه سامانه‌های آبیاری نوین در استان است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود چهار هزار و 700 هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان به این سامانه‌های آبیاری تجهیز شده، خاطر نشان کرد: دولت حمایت ویژه‌ای  برای توسعه این نوع آبیاری دارد و در همین راستا نیز 85 درصد از هزینه شش میلیون تومانی اجرای آبیاری نوین در هر هکتار را پرداخت می‌کند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از سال 74 تاکنون بیش از 96 هزار هکتار از زمین ‌های کشاورزی هرمزگان معادل 60 درصد به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

باقرزاده تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی باید در تعادل بخشی سفره های زیر زمینی همسو و هم‌گام با وزارت نیرو باشیم و تعامل و همکاری مستمری برای این امر داشته باشیم.

این مقام مسوول بر لزوم اهمیت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در باغات و مزارع استان در راستای توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه