English

قصه‌خوانی برای کودکان بستری در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد

مراسم قصه‌خوانی برای کودکان بستری در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برگزار شد.

قصه‌خوانی برای کودکان بستری در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، به همت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه و نهاد کتابخانه‌های استان،از کودکان بستری شده در بیمارستان شهید رحیمی با اهدا گل و کتاب قصه عیادت شد.

در این مراسم که با حضور رحیمی رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی، شیخیان معاون فرهنگی دانشجویی و عبدالرضا شهبازی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، کارشناسان نهاد کتابخانه‌های استان برای کودکان بستری شده به اجرای برنامه قصه‌گویی پرداختند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد در حاشیه ی این مراسم گفت: فرهنگ کتابخوانی یکی از نیازهای ضروری کشور است.

رحیمی عنوان کرد: بدون تردید اگر ما بتوانیم سرانه کتابخوانی را در کشور بالا ببریم به همان مقدار می توانیم در حوزه فرهنگی و البته علمی شاهد رشد و توسعه باشیم.

وی ادامه داد: با رشد این مقوله قطعا برخی بی اخلاقی ها و مراجعات قضایی در کشور کاهش خواهد یافت. رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید رحیم خرم آباد همچنین گفت: یکی از سیاست هایی که ما در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی همواره در پیش گرفته ایم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین پرسنل و مراجعه کنندگان می باشد.

دکتر رحیمی خاطرنشان کرد: ما با راه اندازی کتابخانه سیار در سالن های انتظار، تلاش کردیم که علاوه بر ایجاد سرگرمی برای همراهان و عیادت کنندگان بیماران به بالا بردن این فرهنگ درست کمک کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این مراسم ابراز داشت: مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی باید در ردیف اول تبلیغات و رسانه‌ها قرار داشته باشد.

علی شیخیان گفت: کتاب و مطالعه در طول تاریخ همواره مسیر رشد و پیشرفت بشریت بوده است. وی عنوان کرد: مادامی که آمار کتابخوانی به ویژه در بین جوانان ما پایین باشد نمی توان انتظار چندانی از رشد علمی و فرهنگی داشت.

شیخیان تأکید کرد: نیازهای جامعه ما تنها به مطالعات علمی محدود نمی شودو ما باید بستری فراهم کنیم که به ویژه در زمینه ی نشر و ترویج مطالب فرهنگی و اجتماعی سرانه مطالعه را بالا ببریم.

وی همچنین به تأثیر معکوس فضای مجازی در سرانه مطالعه کشور اشاره کرد و گفت: درست است کنکاش در فضای مجازی به نوعی با مطالعه گره خورده است اما صحت، درستی و کیفیت مطالب آن مورد تردید است.

شیخیان عنوان کرد: اعتبار، منبع تولید و نشر مطالبی که ما می خوانیم باید مورد تأیید باشد و این مهم در کتب قابل برداشت است.

وی همچنین بر نقش ادارات و سازمان ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد و گفت: ادارات با امکاناتی که دارند می توانند به این موضوع کمک کنند ضمن این که تخصیص بخشی از اعتبارات به مقوله کتاب و کتابخوانی می تواند نوعی سرمایه گزاری باشد.

گفتنی است 20 آبان ماه، آغاز هفته کتاب و کتابخوانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه