English

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خبر داد

رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طی هفت ماه نخست سال جاری، در مجموع 50 میلیون و 269 هزار و 418 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال گذشته رشد مثبت 10 درصدی به ثبت رسید.

رشد 10 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" افزود: همچنین در مدت یاد شده، 34 میلیون و 127 هزار و 171 تن کالاهای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که 18درصد افزایش عملیات در این گونه کالاها را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: 16 میلیون و 142 هزار و 247 تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

عفیفی پور، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 21 میلیون و 787هزار و 891 تن با رشد مثبت 13 درصدی بیان کرد و افزود: نزدیک به 5 میلیون و 913 هزار و 928 تن کالای غیر نفتی با رشد 11 درصدی از طریق این بندر وارد و 42 هزار و 256 تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

ترانزیت غیرنفتی ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی طی هفت ماهه سال جاری بالغ بر سه میلیون و 235 هزار تن بوده که با رشد 30 درصدی همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ کالاهای غیرنفتی شامل حجمی بالغ بر دو میلیون تن نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر جنوب کشور در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به انجام رسید که در در همسنجی با سال گذشته، افزایش چشمگیر 95 درصدی به ثبت رسید.

4.7 میلیون تن فرآورده نفتی صادرات شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار عملیات نفتی در زون نفتی این منطقه ویژه اقتصادی(بندر خلیج فارس) پرداخت و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای آبان ماه، چهار میلیون و 701 هزار و 722 تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، نُه میلیون و 562 هزار و 796 تن کابوتاژ، 41 هزار و 586 تن فرآورده نفتی ترانزیت و یک میلیون و 836 هزار و 143 تن از اینگونه کالاها، نیز از طریق بزرگترین بندر بازرگانی کشور وارد شد.

تردد 2300 فروند شناور به دروازه طلایی اقتصاد ایران

عفیفی‌پور در پایان به تردد دو هزار و 344 فروند انواع شناور در هفت ماهه سال 96 به دروازه طلایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: یکهزار و 954 فروند از این شناورها، بالای هزار تن و 390 فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است که در مجموع شاهد افزایش حدود 4درصدی در این رابطه بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی