English

مهر مرگبار دیار شیرین، برگ ننگین بر تاریخ دولت‌ها

مسکن مهری که روزی قرار بود، محمل امن اقشار کم‌درآمد جامعه باشد به برکت نظارت دقیق دولت‌ها و مسئولین امر، امروز به قتلگاه غبارآلود سرپل ذهابی‌ها بدل شده است.

مهر مرگبار دیار شیرین، برگ ننگین بر تاریخ دولت‌ها

به گزارش شیما فتحی خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، نه تخریب این دولت است و نه آن، نه طعنه به این جناح است و نه آن؛ به شهادت وجدان خودتان کنترل تلویزیون را بچرخانید، عکس‌ها را مشاهده کنید، اشک‌ها را ببینید، ناله‌ها را گوش کنید و بعد چشمانتان را ببندید و فقط یک دقیقه خودتان را جای این آسیب‌دیده‌ها بگذارید، آقای مسئول، پیمانکار مهندس ناظر و... حتی در مخیله‌تان می‌گنجد که فرزند، همسر، پدر یا مادر و حتی بستگان نسبی و سببی خودتان در این ستون‌های مرگ ساکن شوند؟؟؟

کمتر کسی است از اهالی رسانه که وقتی خبر ساخت انبوهی از مسکن‌های به‌ اصطلاح مهر برای اقشار کم‌درآمد جامعه از زبان دولتمردان وقت منتشر شد و مقرر گردید که درازای پرداخت اقساط 99 ساله سقفی امن و بی‌دغدغه برای قشر ضعیف جامعه فراهم گردد، چه شور و هیاهویی برپا شد و خیلی‌ها حتی فرش زیر پا را فروختند تا بتوانند چهاردیواری از خود داشته باشند.

زمان گذشت و پیش‌پرداخت‌ها به‌حساب های دولتی و تعاونی‌ها واریز شد و بعد از طی مدت طولانی 6 ساله و با هزاران آسیب و کم و کاستی مانند نبود برق‌رسانی، آب‌رسانی و گاز کشی بالاخره ستون‌ها برپا شد و این امید بازهم برای مردم مظلوم وجود داشت که بالاخره هرچه که ندارند، راهشان از مراکز اصلی شهر اگر دور است، امکانات رفاهی شهرنشینی اگر ندارند، اما خانه‌ دارند....

مشت نمونه خروار که می‌گویند امروز در حال روز واقعی سرپل ذهاب و مسکن نا مهرش را می‌توان به‌خوبی مشاهده کرد و واقعاً انسان نمی‌داند به حال مضحک و دردآور کاشانه‌هایی که قرار بود برگ زرین فعالیت پرثمر دولتمردان باشد، خندید یا گریست، در کجای دنیا واحدهای مسکونی که بیش از پنج سال از عمرشان نمی‌گذرد در یک‌چشم به هم زدن مبدل به مدفن صدها بی‌گناهی می‌شود که به اعتماد نظارت دولتی در آن زندگی می‌کردند.

رئیس جمهور در نشست ستاد بحران کرمانشاه

آقای رئیس‌جمهور نمونه مشت سرپل ذهاب ویران شد، به فکر خروار ایران باشید

دکتر روحانی در نشست ستاد بحران کرمانشاه ضمن انتقاد از تجربه تلخ مسکن مهر سرپل ذهاب، به مسئولین امر دستور داد که ساختن خانه‌های ویران‌شده در مناطق زلزله‌زده را به خود مردم واگذار کنند به مهر دولتیان امیدی نیست.

نباید فراموش کنیم که بدون هیچ نگاه جانب‌دارانه، هیچ‌کس بر کج بودن پایه و بنیان مسکن مهرهای نامهر کرمانشاه و ایران تردیدی ندارد اما آقای رئیس‌جمهور بخشی از روبان بریدن‌ها و افتتاح‌ها را وزیران و معاونان و نمایندگان این دولت هم انجام داده‌اند، کاش کمی همه ما به گام‌هایی که برمی‌داریم و یا شما و هم‌زمانتان در افتتاح‌هایی که می‌کنید، با نگاه وسواسانه بیشتری نگاه کنیم.

دکتر روحانی این تقاضا شاید بغض فروخورده همه مردم ایران باشد، از سرپل ذهاب و آوارگان آن‌که گذشت و تاوان دادیم، اما ایران اسلامی بنا به گفته کارشناسان روی گسل زلزله است و همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور هم مسکن مهر دارند به حال آن‌ها فکر اساسی بکنید تا خیلی زود دیر نشده است.

وزیر کشور در ستاد بحران کرمانشاه

آقای وزیر مردم سرپل ذهاب نجیب‌اند و بی توقع، اما حق‌الناس بسیار سنگین است

وزیر کشور هم در بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از وضعیت کنونی این مناطق ابراز تأسف کرد و در نشست ستاد بحران اذعان کرد که مردم دیار شیرین بی توقع هستند و نجیب.

دکتر رحمانی فضلی نجابت مردمان غیور این مرزوبوم در تمامی دوره‌های تاریخی در سختی جنگ، در صبوری بازسازی، در همراهی نظام جمهوری اسلامی در تمامی دوره‌ها ثابت‌شده اما بنا به‌حکم وجدان، حق آن‌ها نبود که درازای خانه‌هایی که هنوز در حال پرداخت اقساط تسهیلات هستند، مرگ و آوارگی نصیبشان شود.

وزیر بهداشت در کرمانشاه

دکتر هاشمی پای میز محاکمه کشاندن متخلفین و کم‌کاران مسکن مهر باید سریع و همه‌جانبه باشد

وزیر بهداشت و درمان نیز از دیگر دولتمردانی بود که در دیدارهای مکرر با آسیب دیدگان زلزله غرب کشور، از وضعیت نابسامان مسکن مهر و همچنین اماکن دولتی و بیمارستانی ابراز نارضایتی کرد و خواستار پیگیری قضایی مسئولین امر با خاطیان شد.

دکتر هاشمی واقعیت امر این است که نمی‌توان برای برخورد قضایی سرکلاف خطا را گرفت، واقعیت این است که تمامی متخلفان و سودجویانی که جیب خود را به قیمت خون صدها هم‌وطن سرپل ذهابی پرکرده‌اند در هر سمت و شغلی که باشند باید پاسخگو باشند و برای این جنایت باید بهای سنگینی پرداخت کنند.

زلزله کرمانشاه

واقع امر این است که حال دو شب گذشته سرپل ذهاب خوب نبود و نیست، کرمانشاه هم داغدار است و با هر بار مشاهده عکس، فیلم و یا گزارشی که حاکی از بی‌انصافی یا کم‌کاری که عده‌ای انسان‌نما بوده و بهای آن را امروز مردم مظلوم این دیار داده‌اند، از بغض و خشم در خود نمی‌گنجیم، زلزله بلای طبیعی است و امتحان الهی و قطعاً بندگان خدا تسلیم به درگاهش؛ امید است با نگاه ویژه امروز مقام معظم رهبری، مردم ایران‌زمین و دولت، راهی برای جلوگیری از اتفاقات بعدی پیدا کرده و درد و رنج مردم غرب را با یاری رساندن التیام بخشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه