English

در جمع خبرنگاران مطرح شد

تشریح برنامه‌های دهه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال روز شمار دهه وقف با برنامه‌ها و خدمات متنوع برگزار خواهد شد.

تشریح برنامه‌های دهه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی پور به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: باید ضرورت و اهمیت وقف را بیشتر بشناسیم، و با عملکرد آن در جامعه آشنا شویم.

جنتی پور با اشاره به زلزله استان کرمانشاه، بیان کرد: هر مسئولی با عمل به وظیفه خود، جلوی بسیاری از حوادث تلخ همچون زلزله کرمانشاه را می‌تواند بگیرد، بنا بر این دستگاه‌های نظارتی باید در ساخت‌وسازهای عمرانی محکم‌تر عمل کنند، و جان و روح مردم برای آن‌ها ارزشمند باشد. امیدوارم هر دستگاهی با انجام‌وظیفه خود، دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات تلخ در کشور نباشیم.

وی با اشاره به اینکه دهه وقف از ۲۵ آبان تا ۴ آذرماه است، عنوان کرد: ۲۵ آبان به نام روز وقف، رسانه و بسیج مردمی نام‌گذاری شده است.

جنتی پور افزود: رسانه‌ها می‌توانند برای ترویج فرهنگ وقف و بیان جایگاه آن نقش زیادی ایفا کنند و این اقدام رسانه‌ها موجب می‌شود مردم به وقف گرایش بیشتری پیدا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری همایش وقف و رسانه در استان خبر داد و گفت: در این روز از خبرنگاران فعال در عرصه وقف تجلیل می‌شود.

وی بابیان اینکه امسال روزشمار دهه وقف با برنامه‌ها و خدمات متمایز از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ۲۵ آبان ماه به‌عنوان روز وقف رسانه و بسیج مردمی، ۲۶ آبان روز وقف سنت نبوی و سیره اهل‌بیت، ۲۷ آبان روز وقف ترویج فرهنگ قرآن، ۲۸ آبان روز وقف بقاع متبرکه و زیارت، ۲۹ آبان وقف خانواده و سبک زندگی، ۳۰ آبان وقف علم و فناوری، ۱ آذر وقف اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، ۲ آذر وقف علما و حوزه‌های علمیه، ۳ آذر وقف محیط‌زیست و سلامت، ۴ آذر روز وقف امینانه نیت واقفین نام‌گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۵ آذر نمایشگاه همه واقف باشیم و همایش وقف و رسانه‌ها در استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار می‌شود.

جنتی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۳٫۵ تن سیب از تولیدات استان در پیاده‌روی اربعین بین زوار توزیع شد، بیان کرد: اداره اوقاف استان برای خدمات‌دهی در شلمچه از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

جنتی پور خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این شعار مهم اقداماتی در اوقاف استان ازجمله احیای موقوفه ۶ هکتاری و ساخت مجتمع فرهنگی انجام‌شده است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید نیت واقف تغییر کند و باید به آن عمل شود، تصریح کرد: وقف دارای مسائل شرعی و قانونی است و باید مردم آگاهی‌های خود را در مورد آن افزایش دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به وجود شائبه‌هایی در خصوص هزینه کرد پول موقوفات، گفت: پول موقوفات در جهت نیت واقف هزینه می‌شود که حدود ۴۰ درصد آن صرف هزینه عمرانی بقاع، ۳۰ درصد صرف هزینه مدیریت، ۲۰ درصد صرف هزینه کارهای فرهنگی در بقاع و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز برای اقدامات فرهنگی استان به‌حساب خزانه واریز می‌شود.

جنتی پور با اشاره به اینکه ۲۳ موقوفه منفعتی در استان وجود دارد، اظهار داشت: موقوفاتی ازجمله سرگچینه که باید درآمد حاصل از آن برای آیین عزاداری امام حسین (ع) هزینه می‌شد مغفول مانده است و پس از اتمام دهه وقف تیم بازرسی از تهران برای احیای این موقوفات به استان اعزام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه