English

استاندار خوزستان:

بانک های خوزستان در بخش صادرات عملکرد ضعیفی دارند/ صادرات از گمرکات خوزستان ۲۵ درصد افزایش داشت

استاندار خوزستان گفت: در هفت ماه امسال صادرات از گمرکات استان بیش از ٤.١ میلیارد دلار بوده است که این رقم نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافت.

بانک های خوزستان در بخش صادرات عملکرد ضعیفی دارند/ صادرات از گمرکات خوزستان 25 درصد افزایش داشت

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز (23 آبان) در همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان بیان داشت: روز ملی صادرات فرصتی برای تاکید بر تقویت عزم ملی و رفع موانع صادرات است.

وی تصریح کرد: رشد جمعیت و موقعیت منطقه شرایط مناسب برای صادرات محصولات ایرانی بوجود آورده است.

شریعتی گفت: در صادرات می بایست نگاه دقیقی به کیفیت و ارتقای کیفی محصولات داشت تا بتوانیم بازارهای خود را حفظ کنیم.

استاندار خوزستان از عملکرد بانک ها در بخش صادرات و ایجاد رونق در کسب و کار انتقاد کرد و بیان داشت:  عملکرد بانک های استان در بخش های مختلف صادراتی ناچیز است و بانک ها در این بخش فاقد برنامه قوی و منسجم هستند.

شریعتی ادامه داد: مهمترین مشکلات حوزه صادرات، پایین بودن ارزش افزوده برخی از اقلام صادراتی، عدم تخصیص امکانات، تسهیلات و تشویق ها و نداشتن شناخت از نیازهای بازارهای منطقه ای است.

وی درخصوص راهکارهای رفع مشکلات صادرات اظهار داشت: راههای پیشنهادی برای تسهیل در امر صادرات معافیت های مالیاتی، اعطای اعتبارات بانکی بصورت کوتاه مدت و بلند مدت، اجباری کردن استاندارهای بین المللی، ایجاد مراکز تحقیقی و پژوهشی در زمینه صادرات و حذف روندهای اضافی اداری است.

شریعتی با تاکید به ظرفیت های مهم استان برای صادرات عنوان کرد: خوزستان با توجه به ظرفیت های چون دارا بودن خط ریلی متصل به راه آهن سراسری کشور، وجود آب های آزاد، بندرها و جاده های ترانزیتی و بازارچه های مرزی از موقعیتی استثنایی برای توسعه صادرات برخوردار است.

وی ادامه داد: وجود شرکت های بزرگ سیمان، فولاد و سایر تولیدات صنعتی، محصولات کشاورزی و صنایع غذایی مختلف فرصت های ارزشمندی برای صادرات از استان خوزستان است.

صادرات از گمرکات خوزستان 25 درصد افزایش داشت

شریعتی : در استان تلاش های بسیاری صورت گرفت به نحوی که صادرات به عراق از گمرکات استان خوزستان طی ٤ سال از ٨٠٠ میلیون دلار به بیش از ١.٦ میلیارد دلار رسید.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حالیکه رقبای ما با روش های غیر حرفه ای و با فشار سیاسی و نظامی و به کشورهایی که مقصد صادراتی ایران هستند سعی در مانع تراشی بر سر راه صادرات ایران را دارند، جایز نیست که ما نیز در داخل خودمان را تحریم نماییم. اخیرا نیز شاهد بودیم کشور عراق یک شبه تعرفه واردات لبنیات از ایران را 25 درصد افزایش داده که از طریق دولت درحال پیگیری موضوع هستیم.

شریعتی با تقدیر از بازرگانان و فعالان اقتصادی که با وجود سختی ها کماکان در حال تلاش هستند اظهار کرد: از تمامی تجار و بازرگانان و صادرکنندگانی که با درایت و سخت کوشی موجب شده اند که در هفت ماه امسال صادرات از گمرکات استان خوزستان بیش از ٤.١ میلیارد دلار شده، تشکر میکنم.

استاندار خوزستان افزود: این میزان از نظر ارزشی ٢٥درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

شریعتی تصریح کرد: از کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان میخواهم که بر نحوه اجرای بسته حمایت از توسعه صادرات توسط دستگاه های ذیربط و بانک ها نظارت نموده و افزایش ٢٥ درصدی صادرات را که از اهداف اقتصاد مقاومتی میباشد محقق نمایند؛ همچنین از سازمان توسعه تجارت نیز انتظار داریم با اقدام بموقع و پیگیرانه استان خوزستان را در تأمین زیرساخت ها و مشوق های صادراتی یاری نمایند.

استاندار خوزستان چهار کشور عراق، عمان، روسیه و قطر را به عنوان بازارهای هدف صادراتی استان برشمرد و گفت: تلاش می کنیم با اعزام هیات های تجاری و ارزیابی بازارهای مذکور تمام امکانات خود را در جهت افزایش صادرات به آنها بسیج نماییم و در این زمینه به زودی و با کمک سازمان توسعه تجارت خطوط دریایی و هوایی به عمان و قطر  از استان خوزستان راه اندازی می شود و پس از اخذ مجوز مرز هوایی دزفول نیز پرواز صادراتی به روسیه نیز راه اندازی خواهد شد. 

گفتنی است؛ صادرکنندگان نمونه استان در پایان این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی