English

رئیس‌جمهور در ستاد بحران کرمانشاه:

ساختن خانه مردم را به خودشان واگذار کنید، دولت تجربه خوبی برای ساخت مسکن ندارد

روحانی در نشست بحران کرمانشاه گفت: پرداخت کمک بلاعوض، و پرداخت وام‌های بلندمدت به‌سرعت در دستور کار دولت و مسوولین امر قرار می‌گیرد اما تجربه تلخ مسکن مهر ثابت کرده که ساختن خانه مردم را به خودشان واگذار کنیم.

ساختن خانه مردم را به خودشان واگذار کنید، دولت تجربه خوبی برای ساخت مسکن ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در سفر خود به کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله‌زده، ضمن ابراز تأسف و تسلیت به‌تمامی مردم غیور کرمانشاه برای واقع این حادثه دل‌خراش طبیعی، ابراز داشت: همه ما مسئولین در یک آزمایش بزرگ در برابر امتحان الهی قرار داریم و تمامی دستگاه‌ها اعم از هلال‌احمر، اورژانس، ستاد بحران، نیروهای مسلح برای کم کردن درد هم‌وطنان و همشهریان خود در برابر خدا مسئول‌اند.

رئیس‌جمهور افزود: بنده از همان لحظات ابتدایی خبر وقوع زلزله طی تماس با معاون اول، ضمن هشدار نسبت به وقوع زلزله شدید تمامی امکانات دولتی در یک بسیج عمومی قراردادیم اما واقع امر این است که مردم بزرگ‌ترین امدادگران هستند چراکه خود آن‌ها از نزدیک در جریان کم و کاستی‌های موجود قرار دارند.

روحانی بابیان این مطلب که همه ما مسئولین در هر رکنی از نظام که به نحوی مسئولیتی را بر عهده‌داریم در برابر تک‌تک آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه مسئولیم، اظهار داشت: ستاد بحران و شورای تأمین استان کرمانشاه به‌عنوان نمایندگان کشوری دولت در استان وظیفه خطیر مدیریت بحران و حفظ امنیت زلزله‌زدگان را بر عهده‌دارند و می‌بایست طی جلسات مکرر از روند لحظه منطقه آسیب‌دیده اطلاع داشته باشند.

تأمین چادر، آب، برق و امکانات اصلی مردم باید در اولویت کاری قرار بگیرد

رئیس هیئت دولت تصریح کرد: طی بازدیدم از مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب و کرمانشاه به عینه دیدم و شنیدم که مردم هیچ توقع زیادی نداشتند و تنها انتظار آن‌ها ساخت منازل و اسکان در خانه ویران‌شده‌شان بود و این‌یک توقع طبیعی است و در مراحل بعدی تأمین آب، برق، خوراک، بهداشت و نیازهای ابتدایی نیز باید از سوی مسئولین به‌سرعت پیگیری شود.

وی ضمن تقدیر از نیروهای مسلح برای پوشش و کمک‌رسانی آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه، خاطرنشان ساخت: از سپاه و ارتش همان‌طور که تا این لحظه کمک‌های حائز اهمیتی را انجام داده‌اند، توقع داریم همچنان فعال در کنار دولت به مردم زلزله‌زده کمک کنند.

در کمک به مردم آسیب‌دیده دست و دل‌باز عمل کنید

رئیس‌جمهور در ادامه اعلام داشت: برای مسئله اسکان دائم یا موقت زلزله‌زدگان عددی از سوی مسئولان مشخص و تعیین گردد برای پیشبرد امور و تأمین اعتبار موردنیاز به‌سرعت وارد عمل خواهیم شد.

روحانی بابیان این مطلب که موارد کمک بلاعوض را مسئولین امر به‌سرعت مشخص کنند، عنوان داشت: هرکس نیاز به چادر دارد باید سریعاً تأمین کنید حتی اگر احساس می‌کنید که نیاز او آن‌چنان حاد نیست و از طرفی سعی بر این باشد که برای حفظ امنیت بیشتر چادرها در کنار خانه‌های مردم بنا شود.

وی افزود: در گام نخست با کمک بلاعوض شرایط اولیه اسکان مردم را ترتیب اثر بدهید و کار را به خود مردم واگذار کنید چراکه تجربه تلخ مسکن مهر که عنوان دولتی داشته و مبدل به مخروبه‌هایی شده است ثابت کرده که واگذاری کار به خود مردم ارزان‌تر، زودتر و دقیق‌تر انجام می‌شود.

روحانی در ادامه تصریح کرد: پرداخت وام بلندمدت نیازمند همکاری و پای‌کار آمدن دولت و بانک‌ها است که به‌سرعت وارد عمل می‌شویم و همچنین مدارس، راه‌ها، بیمارستان‌ها که تخریب‌شده جز وظایف اصلی دولت است که سرعت ترتیب اثر داده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی