English

معاون دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی در گرگان خبر داد

اجرایی طرح شیرخوارگاه‌های هیئت امنایی در کشور

معاون دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: طرح شیرخوارگاه‌های هیات امنایی از هفته آینده در کشور اجرایی می‌شود.

اجرایی طرح شیرخوارگاه‌های هیئت امنایی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، سید منتظر شبر صبح امروز در دوره پایش و ارزیابی پرونده‌های فرزندان تحت مراقبت‌ها در خانه‌های کودکان و نوجوانان بهزیستی در گرگان اظهار داشت: با توجه به بازنشستگی افرادی که در این شیرخوارگاه‌ها فعالیت می‌کنند و نیروهای موجود جوابگوی حمایت از کودکان نیستند، وظیفه خدماتی بهزیستی طرح هیئت امنای اجرا می‌شود.

وی افزود: برای ارائه خدمات بهتر به گروه سنی بین صفر تا 6 سال شیرخوارگاه‌های هیئت امنایی با کمک خیران و تحت نظر سازمان بهزیستی از هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

فرزندخواندگی

سید منتظر شبر درباره فرزندخواندگی هم افزود: 34 شیرخوارگاه دولتی در سراسر کشور از 2 هزار کودک 2 تا 6 ساله مراقبت می کند و سالانه 1500 نفر آنها به فرزند خواندگی می‌روند همین تعداد دوباره به شیرخوارگاه‌ها وارد می‌شوند.

معاون دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: 10 هزار کودک ونوجوان در خانه‌های شبه خانواده و 15 هزار نفر نیز زیر پوشش بهزیستی در منازل  فامیل‌های خود نگهداری می‌شوند.

وی تاکید کرد: مردم بعد از مصوبه مجلس برای فرزندخواندگی کودکان بد سرپرست از این طرح به خوبی حمایت کرده‌اند و سازمان بهزیستی هم از این طرح به علت ایجاد محیط امن برای کودکان حمایت می‌کند.

شبر درباره طرح پایش پرونده ها هم گفت: این طرح برای ارزیابی وضعیت کودکان هرساله اجرا می‌شود تا اگر پرونده‌ای نیاز به  تغییر وضعیت داشته باشد، انجام شود.

سیدحسن میرفندرسکی قائم مقام مدیرکل بهزیستی هم در این مراسم گفت: 550 کودک ونوجوان در 29 مرکز بهزیستی در استان گلستان  نگهداری می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه