English

توسعه اشتغال و رونق اقتصاد گیلان در گرو حل مشکلات گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: با توجه به توسعه گردشگری می توانیم اقتصاد و اشتغال گیلان را نجات دهیم.

توسعه اشتغال و رونق اقتصاد گیلان در گرو حل مشکلات گردشگری است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، کمیته فنی کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به ریاست مدیرکل دفتر فنی استانداری و با حضور دستگاه های عضو این کارگروه برگزار شد.

رضا علیزاده اظهار داشت: رفع موانع سرمایه گذاری در جامعه یکی از مهمترین مقوله‌های مهمی است که باید بدان توجه ویژه نمود.

وی ایجاد ارتباط بین جاذبه‌های گردشگری با رویکرد توسعه پایدار و توسعه این صنعت را در راس تصمیم گیری های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان خواند و گفت: طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری علاوه بر تحقق بخشی به اهداف اقتصاد مقاومتی؛ راهکار مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق در تولید محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان تنها راه برون رفت از مشکل بیکاری در استان را توسعه و توجه به صنعت گردشگری دانست و تاکید کرد: این موضوع شعار نیست، بلکه یک واقعیت است.

وی با بیان اینکه بهره وری و پویایی اقتصادی استان مستلزم حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است،بر لزوم رفع مسایل و مشکلات تاسیسات مرتبط با گردشگری و توسعه کلان از سوی دستگاه های دولتی تاکید نمود.

علیزاده؛ دور شدن از بروکراسی اداری را موجب تسهیل در فرایند سرمایه گذاری خواند و با تاکید بر لزوم بهره گیری از این فرصت برای توسعه صنعت گردشگری در گیلان گفت:با توجه به توسعه گردشگری می توانیم اقتصاد و اشتغال گیلان را نجات دهیم.

رحیم شوقی مدیرکل دفتر فنی استانداری گیلان نیز در ادامه ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بیان داشت: حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی برای راه اندازی صنایع کوچک و بزرگ امری ضروری است.

وی گردشگری را صنعتی بسیار درآمدزا در بسیاری از کشورها معرفی کرد و افزود: منطقه نمونه گردشگری نباید به یک نامگذاری محدود شود بلکه باید توان جذب گردشگر را نیز داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه