English

خط بی آر تی در حال حاضر تبدیل به پارکینگ کسبه شده است

نایب رئیس کمیسیون‌ حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت در نشست فعالان عرصه حمل و نقل با شهردار رشت با بیان اینکه خط بی آرتی در حال حاضر تبدیل به پارکینگ کسبه شده است، تاکید کرد : باید یکی از خطوط بی آر تی به محل عبور اختصاصی تاکسی ها اختصاص داده شود.

خط بی آر تی در حال حاضر تبدیل به پارکینگ کسبه شده است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضا رسولی افزود: وجود این‌ مشکلات نشان از این دارد که در شهرداری رشت اعتقاد به عمل جهادی در حوزه حمل و نقل وجود نداشت و هیچ وقت حمل و نقل به عنوان اولویت دیده نشده است.

رضا رسولی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل با اولویت هزینه نشده است، گفت: با کمک شهردار موفق و با تجربه رشت که کارنامه درخشانی در مهار مشکلات مربوط به حمل و نقل در شهرداری قزوین دارد، مشکلات این صنف در رشت نیز برطرف شدنی است.

وی با توجه به برخی تاخیرها در پرداخت دستمزد این زحمتکشان تاکید کرد: ارتقای کیفیت زندگی تاکسیرانان برای شهرداری و شورای شهر رشت در اولویت قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون‌حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به بی نظمی موجود در خیابان امام که خط اول ویژه بی آر تی بود افزود : علت اصلی این بی نظمی کنترل نکردن همزمان مسافربران شخصی و تاکسی ها بود.

رسولی گفت: هیچ راهی به جز مرکز توسعه کنترل ترافیک در سطح شهر برای کنترل مسافربران شخصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خط بی آرتی در حال حاضر تبدیل به پارکینگ کسبه شده است تاکید کرد: باید یکی از خطوط بی آرتی به محل عبور اختصاصی تاکسی ها اختصاص داده شود.

این مسوول نداشتن امکاناتی همچون سرویس بهداشتی در محل مکث رانندگان را معضلی بزرگ در سلامت آنان عنوان کرد و ادامه داد: وقت آن رسیده است که پایانه ای در برخی از مبدا ها ایجاد و مکان های مکث ویژه ای برای آنان تعبیه شود.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به آمار غیر رسمی ۱۱ هزار مسافر بر شخصی در سطح شهر افزود : بدون شک با کنترل این افراد، وضعیت معیشت تاکسیرانان مطلوب تر می شود.

رسولی خاطر نشان کرد: تلاش شده است تا نرخ کرایه های تاکسی به سمت واقعی سوق پیدا کند اما این مساله نیز به نوبه خود نارضایتی برخی شهروندان را به دنبال داشت. ‌

وی گفت: با وجود گذشت ۸ ماه از سال اما هنوز افزایش نرخ تاکسی ها تصویب نشده است و فشار روحی، روانی و معیشتی آن را تاکسیرانان متحمل می شوند. 

این‌ مسوول همچنین بر لزوم ایجاد جبهه هایی همچون خانه تاکسی تاکید و اظهار کرد: لازم است در آینده نه چندان دور توسط رانندگان فعلی، تاکسی اینترنتی راه اندازی شود.

رسولی گفت: باید از تاکسی های اینترنتی بهره برد و تقویت نشدن سازمان تاکسیرانی جفای بزرگی در حق این سازمان و شهر رشت محسوب می شود. 

وی پرسنل و رانندگان سازمان تاکسیرانی را هدایت کنندان و تصمیم گیرندگان واقعی این سازمان خواند و خاطر نشان کرد: بر اساس فرمت مشخص سازمان همیاری ها و شهرداری ها لازم است که اعضای هیئت مدیره تاکسی رانان از ۳ به ۵ نفر افزایش یابد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه