English

وزیر کشور در ستاد بحران کرمانشاه:

حفظ جان مردم در امدادرسانی جزء اولویت کاری مسوولین قرار بگیرد

وزیر کشور گفت: تأمین چادر جهت اسکان زلزله‌زدگان در وضعیت خوبی نیست، مسئولین موظفند تا ظهر فردا مشکل آب و برق مناطق زلزله‌زده را مرتفع سازند.

حفظ جان مردم در امدادرسانی جزء اولویت کاری مسوولین قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست ستاد مدیریت بحران استان بابیان اینکه 1900 روستا و هفت شهرستان در زلزله اخیر استان کرمانشاه آسیب دیده اند، ابراز داشت: امدادرسانی زمینی از همان ساعات ابتدایی حادثه انجام شد و از صبح امروز نیز بالگردها جهت امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده اند اما چون حادثه ابعاد وسیعی دارد، هنوز در برخی از روستاها هیچ خدماتی صورت نگرفته است.

وی ضمن تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ جان مردم در امدادرسانی ، اظهار داشت: تا پایان امشب 20 هزار تخته چادر برای اسکان آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه مهیا شده و تمامی دستگاه های کشوری موظفند هرچه چادر دارند باید برای کمک بیاورند.

رحمانی فضلی تأمین آب مناطق زلزله‌زده را از اولویت‌های دیگر مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود: بیان زمان بندی 48 ساعته مسئولین آب و برق برای رفع مشکل قابل‌قبول نیست و همزمان می بایست هرچقدر آب‌معدنی برای امدادرسانی نیاز است، از استان‌های دیگر تأمین شود.

وزیر کشور وضعیت کنونی روستاهای زلزله زده را اسف بار عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از 200 روستا در خاموشی هستند و باید تا فردا ظهر هم آب و هم برق مناطق زلزله وصل شود.

وی افزود: تا ظهر فردا باید مشکل گاز نانوایی‌ها رفع شده و هر نانوایی اگر شده ژنراتور بگذارد و بر آرام‌سازی و امید بخشیدن به مردم با تمام توان برای رفع مشکل آن‌ها اقدام کنیم.

وزیر کشور بابیان اینکه باید برای اسکان حادثه دیدگان فکر اساسی شود گفت: باید در اولویت اول خانه‌هایی که تعمیرات می‌خواهند تعمیر شوند و از این‌طرف برای افرادی که خانه‌شان تخریب 100 در صد شده اجاره محلی در نظر گرفت که سه ماه زمستان را در آن سپری کنند، زیرا چادر تنها برای اسکان چندروزه قابل‌تحمل است.

علیه پیمانکاران مسکن مهر شکایت کنید

رحمانی فضلی در ادامه ضمن ابراز تاسف از تخریب ساختمان‌های دولتی و مسکن مهر، خاطرنشان ساخت: باید علیه پیمانکاران و ناظران تشکیل پرونده شود .

وزیر کشور به سفر فردای رئیس‌جمهور به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: در این سفر مصوباتی خواهیم داشت و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم برآورد خسارت کرده و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه