English

برای ۱۱ واحد آلاینده در رودبار اخطاریه زیست محیطی صادر شد

برای 11 واحد آلاینده فرآوری زیتون که اقدام به رها سازی پساب آلوده به محیط نموده بودند، از سوی محیط زیست رودبار اخطاریه زیست محیطی صادر و به آنها مهلت داده شد تا نسبت به رفع معضل اقدام نمایند .

برای 11 واحد آلاینده در رودبار اخطاریه زیست محیطی صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، بهروز آژ اظهار کرد: طی پایش روزهای اخیر که توسط کمیته پساب شهرستان که متشکل از ادارات محیط زیست، آب و فاضلاب شهرستان، بخشداری، شبکه بهداشت شهرستان و شهرداران هرمنطقه می باشد، صورت گرفت، مشاهده شد که تعداد 11 واحد فراوری زیتون، پساب آلوده خود را بدون هیچ گونه تصفیه وارد رودخانه سفیدرود کرده و باعث آلودگی منابع آبی می گردند.

آژ افزود: در همین راستا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با صدور اخطاریه زیست محیطی به واحد های فوق اعلام نمود تا نسبت به رفع آلایندگی اقدام نمایند و غیر اینصورت به جرم آلایندگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی گفت: رودخانه سفیدرود به عنوان مهمترین و با ارزشترین منبع تامین آب شرب، آب کشاورزی و اکوسیستم های آبی محیط زیست در استان گیلان محسوب شده که با پایان فصل کشاورزی دبی این رودخانه در پایین ترین سطح خود در این ماهها قرار گرفته و مصادف شدن این چالش با معضل پساب های فراوری های زیتون و روغن کشی های زیتون باعث می شود تا فاکتورهایی همچون BOD و F/Coli که نمایانگر کیفیت سلامت آب می باشد در آبانماه نسبت به ماههای دیگر سال افزایش چشمگیری داشته باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار تصریح کرد: این امر با از بین بردن خاصیت خود پالایی در این رودخانه حیاتی، باعث وارد آمدن خسارات جبران ناپذیری به اکوسیستم های آبی استان و همچنین منابع آب کشاورزی و آب شرب استان گیلان خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه