English

هم‌زمان با هفته کتاب؛

برنامه‌های هفته کتاب کانون پرورش فکری لرستان اعلام شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، گفت: در هفته‌ کتاب 21 مرکز فرهنگی هنری ثابت، پستی، سیار شهری و سیار روستایی کانون، با شعار«آینده روشن با خانواده کتاب خوان» برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند.

برنامه‌های هفته کتاب کانون پرورش فکری لرستان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، محمد جواد محمدی، گفت: همزمان با گرامی‌داشت هفته کتاب، برنامه‌های مختلف و متنوعی در سطح استان پیش‌بینی شده که یک‌به‌یک برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ترویج فرهنگ مطالعه افزود: وضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران یکی از دغدغه​های ایشان در چند دهه اخیر بوده​، دغدغه​هایی که ناشی از علاقه ایشان به کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ​است.

وی تصریح کرد: به منظوربالا بردن میزان مطالعه دربین کودکان ونوجوانان وجذب عضو درمراکز فرهنگی هنری کانون، فعالیت های این هفته همه کتاب محور هستند و ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی نیز با موضوع مطالعه برگزار خواهند شد.

محمدی با اشاره به نبود مراکز فرهنگی هنریی ثابت در حاشیه شهرستان ها و روستا اضافه کرد: ویژه برنامه های متنوعی توسط کتاب خانه های سیار شهری و روستایی و همین طور کتاب خانه های پستی خرم آباد وبروجرد تدارک دیده شده است که درطول هفته کتاب اجرا خواهد شد و انشاالله در هفته کتاب 5مرکز سیارشهری و روستایی افتتاح وبه مراکز کانون لرستان اضافه خواهد شد.

وی به افتتاح مرکز تولید تئاتر و تاترعروسکی کانون لرستان اشاره کرد و گفت: با افتتاح این خانه تئاتر در خرم‌آباد اعضا و مربیان کانون و هنرمندان بخش آزاد می توانند از ظرفیت‌های این سالن درجهت رونق هرچه بیشتر نمایش تلاش کند.

مدیرکل کانون به حضور مربیان کانون در مراکز شبه خانواده بهزیستی و روستاها اشاره کرد و بیان داشت: در ایام برگزاری برنامه های هفته کتاب درلرستان، تعدادی کتاب به کودکان تحت پوشش مراکز شبه خانواده بهزیستی و کانون اصلاح وتربیت اهدا خواهد شد.

محمدی ادامه داد: اعضا و مربیان کانون در این هفته از چاپخانه‌ها، انتشارات و شهر کتاب خرم‌آباد بازدید می‌کنند و کارگاه‌های عادت به مطالعه، نقد و معرفی کتاب در مراکز برگزار می‌شود.

وی به برگزاری جشن کتاب در کلیه مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و فراگیر، «کاروان دانش» جشن کتاب در شهرستان‌ها، تجلیل از60 مربی، مروج و اعضای فعال کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس اشاره کرد و گفت: در این هفته از فعالان جام باشگاه‌های کتابخوان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی تجلیل خواهد شد.

محمد جواد محمدی همچنین، تصریح کرد: در روز 25 آبان، نشست تخصصی نقد کتاب «بابا می تواند مرا ازخواب بیدارکند» باحضور مژگان بابامرندی از نویسندگان کشور برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه