English

مدیرعامل آبفای هرمزگان:

تبصره ۳ مندرج در قبوض آب برای توسعه طرح های فاضلاب و شبکه آبرسانی است

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: تبصره 3 مندرج در قبوض آب از سال 77 بر اساس مصوبه مجلس شوراى اسلامی و مصوبه ابلاغى وزیر نیرو در سال 95، برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری به قبوض آب اضافه شد.

تبصره ۳ مندرج در قبوض آب برای توسعه طرح های فاضلاب و شبکه آبرسانی است

امین قصمی در گفت و گو با خبرنگار موج، درباره برخی حواشی ایجاد شده در خصوص آیتم های مندرج در قبوض آب، اظهار داشت: با توجه به هزینه های کلان ایجاد و بهره برداری از تاسیسات مربوط به توزیع آب شهری، جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها، تبصره‌های قانونی ذکر شده در قبوض آب، صرف توسعه و ساماندهی شبکه آب و فاضلاب شهرها و ایجاد زیرساخت های لازم جهت تامین و توزیع آب می شود.  

وی در توضیح تبصره ۳ گنجانده شده در قبوض آب مشترکین، گفت: این تبصره، قانون جدیدی نبوده و از سال 77 بر اساس مصوبه مجلس شوراى اسلامی اجرا شده است که با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در سال 89، این تبصره از قبوض آب حذف و مجددا در سال 95 بر اساس مصوبه ابلاغى وزیر نیرو، به قبوض آب اضافه شد.

اضافه شدن تبصره 3 در چارچوب قانون بوده است

وی با تاکید بر اینکه؛ اضافه شدن تبصره 3 در چارچوب قانون بوده است، اظهار کرد: این تبصره بر اساس مصارف مشترک در طبقات مصرف، برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری و تاسیسات آب شهرها می باشد.

به گفته وی؛ علی رغم اضافه شدن این تبصره به قبوض آب، کماکان کمتر از 50 درصد هزینه واقعی آب از سوی مشترکین پرداخت می شود.

مدیرعامل آبفای استان با اشاره به فاصله معنادار قیمت تمام شده آب با قیمت فروش آن، افزود: در بخش مسکونی فقط یک سوم، معادل 35 درصد قیمت واقعی آب از سوی مشترکین پرداخت می شود. به طوری که متوسط آب بهاء در بخش مسکونی 390 تومان بوده اما قیمت تمام شده هر متر مکعب آب بالغ بر 1200 تومان است.  

وی افزود: همچنین هزینه ایجاد زیرساختهای لازم جهت تامین آب و فاضلاب هر واحد مسکونی در شهر بندرعباس در مجموع 15بالغ بر میلیون تومان است در حالی که مشترکین به طور متوسط فقط 4 میلیون تومان بابت تمامی هزینه های انشعاب آب و فاضلاب بعلاوه هزینه خرید لوازم پرداخت می کنند و مابقی توسط شرکت آب و فاضلاب تامین می شود.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه تصریح کرد: شرکت های آب و فاضلاب به عنوان شرکت های خصوصی، اعتبارات چندانی از سوی دولت دریافت نمی کنند و اعتبارات دریافتی اندک جهت اجرای برخی پروژه ها نیز در قالب وام بوده که پس از بهره برداری پروژه ها بایستی تقسیط و بازگردانده شود.

وی در پایان با اشاره به سهم آبفاروستایی درج شده در قبوض آب، بیان کرد: این آیتم بر اساس مفاد بند 76 قانون بودجه سال 92 کل کشور و به منظور آبرسانى به مناطق روستایی و عشایری به قبوض آب بها مشترکین اضافه شده است. به گفته وی؛ عنوان سهم آبفاروستایی در سال 96 به «بند (ج) تبصره 6» قانون بودجه تغییر یافت که بر اساس آن به ازای هر مترمکعب 150 ریال بابت کمک به توسعه زیرساخت هاى شبکه های آبرسانى روستاها از تمامى مشترکین دریافت مى شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه