English

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی:

کسی جز خداوند نمی‌تواند به انسان روزی بدهد

استاد حوزه علمیه قم روزی دهنده انسان را خداوند دانست و تصریح کرد: کسی جز خداوند نمی‌تواند به انسان روزی بدهد، عبادت خالصانه موجب می‌شود که انسان از دیگران احساس بی ‌نیازی کند، گفتن ذکر خداوند موجب آرامش انسان می‌شود.

کسی جز خداوند نمی‌تواند به انسان روزی بدهد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مومنی شب گذشته در مراسم عزاداری حسینی که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به راه کسب رزق و روزی اظهار کرد: خداوند رازق است و به هر کسی که بخواهد رزق و روزی می‌دهد، انسان باید اوقات روز خود را به چند بخش تقسیم کند، بخشی به کار، بخشی به عبادت و بخشی به استفاده از لذت‌های حلال اختصاص بدهد.

وی ادامه داد: انسان باید از همه افراد بی نیاز باشد و فقط نیازمند خدا شود، خداوند در آن صورت از جایی که انسان فکر نمی‌کند، به او رزق و روزی می‌رساند، شیطان همیشه تلاش می‌کند که انسان از خداوند مایوس شد تا او به گمراهی کشیده شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: همه چیز در دست خداوند است و انسان تنها باید در برابر خدا تعظیم کند، کسی که می‌خواهد دلش مستحکم شود، باید نماز اول وقت و نماز شب بخواند، افراد زیادی با خواندن نماز شب به صورت مستمر به درجات بالایی رسیدند.

مومنی، روزی دهنده انسان را خداوند دانست و تصریح کرد: کسی جز خداوند نمی‌تواند به انسان روزی بدهد، عبادت خالصانه موجب می‌شود که انسان از دیگران احساس بی ‌نیازی کند، گفتن ذکر خداوند موجب آرامش انسان می‌شود.

وی ادامه داد: سرمایه اصلی اولیای الهی اطمینان به خداوند بود، به همین دلیل آن‌ها برای رزق و روزی خودشان به خداوند اطمینان داشتند، اولیای الهی می‌دانستند که مالک دنیا خداوند است و او می‌تواند سرنوشت خوب را برای این افراد رقم بزند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مصایب امام حسین(ع)، تحمل داغ شهادت فرزند جوانش حضرت علی اکبر(ع) بود، داغ مرگ فرزند جوان برای یک پدر سخت است، حضرت علی اکبر(ع) شباهت زیادی به رسول اکرم(ص) داشت، امام حسین(ع) هر زمانی که دلتنگ پیامبر(ص) می‌شد، به حضرت علی اکبر(ع) نگاه می‌کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه