English

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ایمنی دانش‌آموزان در اردوی راهیان‌نور مورد توجه قرار گیرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایمنی دانش‌آموزان در اردوی راهیان‌نور مورد توجه قرار گیرد.

ایمنی دانش‌آموزان در اردوی راهیان‌نور مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، علی محمد احمدی عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: معلمان از معرفی کتاب‌های کمک درسی که مورد تأیید سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی کشور نیستند، به دانش آموزان خودداری کنند چراکه این کتاب‌ها علم آموزی لازم را ندارند.

وی با اشاره به پایین بودن گرایش دانش آموزان این استان به رشته‌های فنی بیان کرد: تعداد دانش آموزان فنی و حرفه ای استان نسبت به سایر استان‌های کشور کمتر است که این مساله به علت مشکلات زیر ساختی فضا آموزشی، اعتبارات و تخصص لازم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: مشکلات این مساله باید به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در استان برسی و رفع شود.

احمدی با بیان این که در برخی از مناطق استان مانند مادوان و بلهزار برای ساخت و ساز جدید به علت تراکم زیاد با محدودیت مواجه هستیم، تصریح کرد: برای ایجاد هنرستان در مناطق حاشیه شهر یاسوج با همکاری اداره منابع طبیعی جهت تأمین زمین چاره اندیشی و اقدام شود.

وی با بیان این که اردوهای کاروان راهیان‌نور یک کار فرهنگی و ارزشمند است، ادامه داد: در این کار مهم و ارزشمند اول باید ایمنی دانش آموزان مورد توجه قرار  گیرد و از اتوبوس‌ها و شرکت‌های استاندارد جهت حمل و نقل و جابه جایی دانش آموزان استفاده کرد تا خدایی نکرده برخی اتفاقات کوچک تمام تلاش‌های انجام شده برای این کار فرهنگی را زیر سؤال نبرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هزینه خودیاری دانش آموزانی که تمایل دارند در این اردوها شرکت کنند و تحت پوشش نهادهای حمایتی استان قرار دارند، طی سال تحصیلی جاری از سوی استانداری پرداخت می‌شود.

احمدی با اشاره به این که شورای آموزش و پرورش استان از مهم‌ترین شوراها است، تاکید کرد: کشورهایی که در آموزش و پرورش خوب عمل کرده‌اند در سایر زمینه‌ها نیز موفق بوده‌اند.

وی از مجموعه سازمان برنامه و بودجه استان نیز خواست نسبت به تامین اعتبار لازم برای برای ایجاد و تجهیز پژوهشکده های 13 گانه آموزش و پرورش در استان اقدام کند.

استاندار اضافه کرد: مدیران کل استان شخصاً در جلسات شرکت نمایند، از فرستادن معاون یا نماینده خود به جلسات خودداری کنند مگر در مواردی که هماهنگی صورت می‌گیرد چراکه از حضور آن‌ها جلوگیری می‌شود. بنده هم تا جایی که امکان داشته باشد و در مأموریت نباشم در جلسات شخصاً حضور پیدا می‌کنم.

 

کمبود فضای آموزشی در هنرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: حداقل هزینه تجهیزات موردنیاز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان با توجه به تغییرات کتب درسی جدید حدود یک میلیارد و ۳۳ میلیون تومان برآورد شده است.

 هادی زارع‌پور اظهار داشت: هم‌اکنون حدود 27 درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به تحصیل مشغول هستند که به علت فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم و عدم تمایل دانش‌آموزان، از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم.

وی افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید در سال 1400 حدود 50 درصد دانش‌آموزان استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به تحصیل مشغول باشند که برای رسیدن به این آمار نیاز است هم زیرساخت‌ها تقویت شود و هم در عناوین رشته‌ها بازنگری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم‌اکنون در هنرستان‌ها برخی رشته‌ها را تدریس می کنیم که در آینده هیچ شغلی برای آنها وجود ندارد که نیاز به بازنگری عناوین رشته‌ها و ایجاد رشته های جدید احساس می‌شود.

زارع‌پور بیان کرد: با توجه به سه‌ساله شدن هنرستان‌ها در نظام جدید و ایجاد رشته‌های جدید با مشکل کمبود فضا و تجهیزات تخصصی کارگاه‌ها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در مناطق حاشیه شهر یاسوج مشکل جدی کمبود فضای آموزشی داریم، گفت: با توجه به تراکم جمعیت در مناطقی مانند بلهزار و مادوان ایجاد هنرستان در این مناطق ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با توجه به تغییرات مطالب کتب درسی جدید و لزوم به روز شدن تجهیزات سرمایه‌ای کارگاه‌ها، تجهیز کارگاه‌های موجود در هنرستان‌ها ضرورت دارد.

زارع‌پور به کمبود فضای آموزشی هنرستان‌های استان اشاره داشت و بیان کرد: برای سال آینده با کمبود 69 کارگاه و 72 کلاس درس مواجه هستیم.

ضرورت بازسازی اردوگاه اسکان راهیان نور کهگیلویه و بویراحمد

معاون اجرایی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اردوگاه اسکان راهیان نور استان نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

احمد آسوده اظهار داشت: طرح راهیان نور یکی از اقدامات بزرگ فرهنگی کشور است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید جدی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر عملکرد خوبی در طرح راهیان نور داشته است، افزود: سال گذشته در اجرای این طرح موفق به کسب رتبه نهم کشور شدیم.

معاون اجرایی سپاه فتح کهگیلویه و بواحمد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته یکی از مشکلات ما در اجرای طرح راهیان نور بحث فرهنگی بود، گفت: اردوگاه اسکان استان در شهر اهواز فاقد امکاناتی مانند حسینیه، سالن غذاخوری، آب‌سردکن و نمازخانه است.

آسوده با بیان اینکه اردوگاه‌های اسکان اکثر استان‌های کشور تجهیز شده است، گفت: اردوگاه استان کهگیلویه و بویراحمد قدیمی و کهنه بوده و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید ارزش‌های دفاع مقدس را زنده نگه داریم، بیان کرد: با اعزام به سرزمین عملیات دفاع مقدس جامعه هدف با رشادت‌ها و مظلومیت شهدا آشنا می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه