English

آیت‌الله سعیدی:

حضور روحانیت در آموزش و پرورش، خنثی کننده آسیب های دشمنان است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: حضور روحانیت در آموزش و پرورش می تواند نقش موثری در خنثی کردن آسیب های دشمنان داشته باشد.

حضور روحانیت در آموزش و پرورش، خنثی کننده آسیب های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در سالن محراب با اشاره به اینکه طرح گذران دوران خدمت مقدس سربازی روحانیون در مدارس پیگیری شود، اظهار داشت: در جهت تقویت طرح امین و حضور موثر طلاب در مدارس و در جمع دانش آموزان  از ظرفیت طلاب عزیزی که می توانند در قالب این طرح  به آموزش و پرورش خدمت کنند استفاده و مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاهی است که باید در راس فعالیت هایش تربیت نسلی جوینده دانش و در مسیر اسلام و انقلاب قرارداشته باشد و از سویی همگان از این خدمات بهره مند می گردند، افزود: آموزش و پرورش، مانند مسجد عمل می کند که مامنی است برای اینکه همگان از آن بهره مند شوند، با توجه به این جایگاه والا، نهاد هایی که با آموزش و پرورش همکاری می کنند باید این فعالیت ها را جزو برنامه های خود ببینند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: برای ما قابل تحمل نیست که افراد و مجموعه هایی اقدام به راه اندازی مراکز آموزشی بدون مجوز در سطح شهر کنند، هرچند این کار با نیت خیر انجام گیرد، چرا که اگر فعالیت ها بدون مجوز باشد راهی برای سوء استفاده خواهد بود.

وی آسیب های فضای مجازی را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: آنچه که در فضای مجازی باطل است به  فرموده خداوند در قرآن کریم- مانند کف روی آب بوده و از بین خواهد رفت، در صورتی که، همه نهادها و مراکز به وظایف خود در این راستا عمل کرده و این عرصه را رها نکنند.

امام جمعه قم به نحوه انتقاد کردن اشاره و خاطرنشان کرد: انتقاد ها با نظم و ادبیات خاصی صورت بگیرد چرا که در غیر این حالت علاوه بر آسیب رساندن، زمینه جهت سوء استفاده دشمنان را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حضور روحانیت در آموزش و پرورش، خنثی کننده آسیب های دشمنان است، ابراز کرد: حضور روحانیت در آموزش و پرورش می تواند نقش موثری در خنثی کردن آسیب های دشمنان داشته باشد.

در پایان این دیدار احکام اعضای کمیسیون آموزش و پرورش توسط تولیت محترم آستان مقدس و امام جمعه قم ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه