English

گزارشی از وضعیت پارک‌بانان در سطه شهر یاسوج:

هزینه‌های غیرقانونی که پارک‌بانان یاسوج دریافت می‌کنند

بعضی از پارک‌بانان سطح شهر یاسوج هزینه‌های غیرقانونی از مردم دریافت می‌کنند.

هزینه‌های غیرقانونی که پارک‌بانان یاسوج دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، پارک بانان لباس‌های مخصوصی می‌پوشند و هر کدام محدوده‌ای از شهر را تحت کنترل و بازرسی دارند. این افراد به دریافت هزینه های پارک از خودروها اقدام می نمایند. اصولاً هزینه جای پارک خودروها در شهرها برای کنترل ترافیک و همچنین کسب درآمدی برای شهرداری ها خواهند بود. بنابراین پارک بانان صرفاً در ازای دریافت حقوق خود موظف هستند که هزینه های دریافتی از مردم را به شهرداری تحویل دهند.

متاسفانه پارک بان در شهر یاسوج مورد نظارت صحیح قرار ندارند و مشاهده شده که برخی از آنها در هنگام دریافت وجه از مردم بدون اعطای رسید با سرعت دستگاه خود را بر هولوگرام نصب شده بر خودروها می‌گذارند به نحوی که صاحب خودرو دقیقاً متوجه نمی شوند آیا به میزان مبلغ اعطایی حق شارژ وی فول شده است یا نه و…

این پارک بانان بدون اسم و اتیکت فعالیت می کنند و با توجه به اینکه وقتی خودرو در محلی دیگر پارک می‌کند، تازه متوجه می‌شود که در دفعه قبل به میزان پول پرداختی خود، هولوگرام ماشین وی شارژ نشده است، دیگر کاری از دست وی بر نمی‌آید.

برخی از رانندگان و شهروندان یاسوجی نیز می‌گویند، گاه هنگام پارک خودرو، چندین بار بعضی از پارک‌بانان هزینه‌ی پارک خودروها را با زدن دستگاه خود بر هولوگرام ماشین، دریافت می‌کنند. بدون اینکه راننده‌ای از دریافت این هزینه با خبر باشد.

فرج‌زاده معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار بویراحمد در این باره قبل از این گفته بود؛ سرمایه‌گذار کارت پارک، مکان‌هایی را در سطح شهر یاسوج مشخص کرده و توسط پارک‌بانان هزینه‌‌های از مردم دریافت می‌شود که این اقدام خارج از مصوبات قانون «کارت پارک» است و دریافت هزینه از مردم غیرقانونی است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی برنامه های شهرداری یاسوج گفت: کارت پارک کنونی در یاسوج خلاف قانون است.

لذا لازم است که بر این پارک بانان در همه موارد لازم نظارت دقیق شود و از سوءاستفاده برخی از این پارک بانان جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه