English

با هدف حفاظت از پارک های جنگلی؛

عملیات ساماندهی پارک جنگلی توس نوذر سنندج اجرا شد

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: با هدف حفاظت از پارک های جنگلی عملیات بازپیرایی درختان و بهسازی محوطه ورفع مشکلات کانل های آب رسانی پارک جنگلی توس نوذر اجرا شد.

عملیات ساماندهی پارک جنگلی توس نوذر سنندج اجرا شد

به گزارش خبرگزاری موج، طرح ساماندهی، بازپیرایی، احیاء و واکاری پارک جنگلی توس نوذر انجام شد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سنندج اظهار داشت: پارک های جنگلی در سطح شهر از لحاظ زیبایی و جاذبه های گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قانع حسینی بیان کرد: علاوه بر پارک جنگلی آبیدر پارک جنگلی توس نوذر  هم یکی از تپه های قدیمی و یکی از تفرجگاه های سطح شهر است.

قانع حسینی گفت: یکی از مهم ترین مشکلات پارک های جنگلی  توس نوذر طراحی و کاشت نامناسب درختان، استفاده از درختان غیربومی و کاشت تعداد زیاد درختان سوزنی برگ در دامنه ها  که  یکی از عوامل مهم آتش سوزی در این پارک جنگلی است.

وی تاکید کرد: حفاظت از پارک های جنگلی در راستای جلوگیری از خشک شدن درختان و همچنین جلوگیری از آتش سوزی از مهم ترین اولویت ها و برنامه های این سازمان است.

 حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به در نظر گرفتن بدی آب و هوا و خاک نامناسب که باعث کاهش دیرزیستی درختان و طبعا خشک شدن آنها شده   لزوم به روزرسانی تاسیسات و کانالهای آبرسانی  وهمچنین واکاری درختان محدوده پارک جنگلی توس نوذر  در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

 وی افزود: از بین رفتن کانال ها یا شیارهای ممتد و زیپ های بتنی باعث صدمه دیدن و خشک شدن تعداد زیادی از درختان در قسمت های مختلف این پارک شده  بود که عملیات واکاری و بازپیرایی این پارک نیز صورت گرفت.

طرح ساماندهی پارکها

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سنندج هدف از اجرای طرح هرس کاری درختان پارک جنگلی توس نوذر  را حذف شاخه های مزاحم، خشک و آفت زده، جوان سازی درختان مسن از طریق حذف شاخه های خشکیده جهت بالابردن قدرت باردهی و ایجاد شرایط مناسب جهت ورود نور و هوا در میان شاخ و برگ درختان، ایجاد هارمونی و فرم دهی، حذف پاجوش و شاخه های در هم رفته و کاهش آسیب به درختان در مواقع آتش سوزی است.

حسینی یادآور شد: با اجرای عملیات بازپیرایی درختان و بهسازی محوطه پارک جنگلی توس نوذرافزایش ایمنی و کاهش خطر آتش سوزی را در پی خواهد داشت و برای حیات درختان و تسهیل در آبخوری ریشه ها نیز مفید است.

حسینی اظهار داشت: این سازمان همچنین با برنامه ریزی صحیح و اصولی اقدام به واکاری و نهال کاری در قسمت های خشک نموده و با مشخص کردن درختان خشک و قطع و کف برنمودن آنها، چاله هایی با عمق مناسب حفر و سپس گونه های مثمر و غیرمثمر از جمله بادام تلخ، بلوط، زالزالک، بنه، گردو، افرا و اقاقیا در قالب طرح نهضت درختکاری غرس می نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه