English

راه اندازی درمانگاه موکب المحسنین دانشگاه علوم پزشگی گیلان در کربلا

همزمان با مراسم اربعین امام حسین (ع)، تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با راه اندازی درمانگاه موکب المحسنین در کربلای معلا، تا کنون به 15437 نفر خدمات درمانی رایگان ارایه کرده است.

راه اندازی درمانگاه موکب المحسنین دانشگاه علوم پزشگی گیلان در کربلا

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، علی داودی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعزام یک تیم ۱۸ نفره گروه پزشگی متشکل از هشت پزشک، پرستار، تکنسین دارویی و بهداشت توانست با راه اندازی درمانگاه موکب المحسنین گیلان در کربلای معلی به بیش از ۱۵۰۰۰ نفر از زایرین و مجاورین حرم امام حسین (ع) را تحت ویزیت رایگان و مداوا قرار دهد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تیم مشترک دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه استان در دو مرکز درمانی، مسوولیت مداوای زائران ایرانی و خارجی را به عهده داشتند که بیش از ۳۴ درصد از این بیماران، زائران خارجی از کشورهای عراق، آذربایجان، روسیه، پاکستان و لبنان بودند و با توجه به ارایه خدمات شبانه روزی در این موکب، حدود۱۲۰ میلیون تومان دارو و تجهیزات تا کنون مصرف شده است.

وی عمده مراجعات زایرین را مشکلات دیابتی، بیماری های قلبی و عروقی، اسهال و استفراغ ناشی از بیماری های ویروسی و ضایعات پوستی و سوختگی عنوان کرد و افزود: دو نفر از زائران ایرانی که دچار سوختگی با درصد بالا بودند توسط آمبولانس 115 به بیمارستان های ایران اعزام شدند.

همزمان با شروع پیاده روی اربعین، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس مرکز فوریت های پزشکی استان گیلان نیز جهت ارایه خدمات به زایرین اربعین به کربلای معلا اعزام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه