English

انتخاب شعار بودجه سال آینده

تصویب بر پایه قیمت تمام‌شده و هزینه واحد تولید و تخصیص بر اساس عملکرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هم‌اکنون که در حال تنظیم لایحه بودجه ۱۳۹۷ هستیم، روش بودجه‌ریزی را تغییر داده‌ایم و شعاری که برای بودجه سال آینده انتخاب کرده‌ایم «تصویب بر پایه قیمت تمام‌شده و هزینه واحد تولید و تخصیص بر اساس عملکرد» است.

تصویب بر پایه قیمت تمام‌شده و هزینه واحد تولید و تخصیص بر اساس عملکرد

به گزارش برگزاری موج از گیلان، محمد باقرنوبخت افزود: در سیاست ها کاهش هزینه های جاری و سوق به سوی تولید و اشتغال را پیگیری می کنیم.

وی به سال های 1392 تا 1396 اشاره کرد و گفت: دراین سال ها رشد اعتبارات جاری ما حدود ٧٢ درصد و عمرانی بیش از 90 درصد بود که تلاش شد از هزینه های جاری در برنامه پنجم بکاهیم و در سال 1396 و برنامه پنجساله ششم توسعه هم این رویه را عمل می کنیم.

به گفته وی، هر دستگاهی که می خواهد بودجه بگیرد باید ابتدا مشخص کند کاری که می خواهد انجام دهد مطابق ماموریتش است و چه هدفی دارد.

نوبخت تاکید کرد: با توجه به اینکه هزینه واحد مشخص است تعداد را در هزینه واحد ضرب می کنیم، بنابراین قیمت تمام شده محصولی یا خدمتی که می خواهد عرضه شود را مشخص می کنیم و سه ماه به سه ماه که تخصیص می دهیم باید ببینیم در بودجه ریزی سنتی چقدر خزانه ورودی دارد. هم اکنون بر مبنای دستیابی دستگاه به اهدافی است که مشخص شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود:بر اساس ماده ٢٨ قانون برنامه ششم توسعه باید حداقل تا پایان سال 1397 حداقل پنج درصد هزینه های جاری را تقلیل بدهیم که در بودجه سال آینده اعمال می کنیم و هزینه های جاری با دقت محدود می شود و فقط برای جایی که قانون اجازه می دهد.

وی افزود:  هم اکنون خیلی از موسسات در جوار وزارتخانه ها تشکیل شده بدون اینکه از مجوز قانونی برخوردار باشند.

معاون رئیس جمهوری گفت: سال آتی هر آن چه که دستگاه ها در جغرافیای استان هستند بودجه در اختیار استاندار ، شورای برنامه ریزی و سازمان برنامه استان قرار می دهیم، هرچه صرفه حویی کنند مجوز می گیریم که در راستای طرح های تولید و اشتغال زایی قرار بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی