English

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:

۶۷۵ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام اربعین در قم انجام گرفت

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از انجام 675 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در ایام اربعین حسینی در قم خبر داد.

675 بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام اربعین در قم انجام گرفت

 به گزارش خبرگزاری موج از قم، محمدجواد باقری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات کارشناسان مرکز بهداشت استان قم در ایام اربعین حسینی گفت: با قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی و تعطیلات آخر هفته، نظارت های بهداشتی با  استقرار 4 تیم در سطح شهر، یک تیم در ستاد مرکز بهداشت و یک تیم آزمایشگاهی از 16 آبان ماه آغاز شد.

وی بیان داشت: تا امروز 505 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 83 مورد بازدید از اماکن عمومی و 87 مورد بازرسی از موکب ها و ایستگاه های صلواتی صورت پذیرفته است و نظارت ها با توجه به بازگشت زائران ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این نظارت ها، 54 مورد نمونه برداری آب آشامیدنی و  72 مورد کلرسنجی آب انجام و  583 کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و معدوم شد.

وی ابراز داشت: با عنایت به استفاده بازرسان از تجهیزات پرتابل در نظارت ها، 180 مورد سنجش دمای مواد غذایی، 23 مورد سنجش پراکسید روغن، 11 مورد سنجش PH خمیر نان سنتی نیز انجام و به 20 مورد شکایت بهداشتی رسیدگی شد.

باقری به برپایی موکب ها و توزیع نذورات اشاره کرد و گفت: در این راستا ضمن نظارت بر نحوه تهیه مواد غذایی و نذورات، کنترل غذای پخت آماده سرو از نظر زمان بسته بندی تا هنگام سرو غذا و شرایط نگهداری تا سرو انجام شد.

وی گفت: در این ایام 15 آشپزخانه تهیه غذا که مشکل بهداشتی داشته اند به طور موقت تعطیل و پس از رفع نواقص و موارد غیربهداشتی تحت نظارت بازرسان مجددا به فعالیت خود ادامه دادند.

باقری ادامه داد: 4 مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل عدم رفع نواقص پس از مهلت تعیین شده به جهت عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.  

وی به کشیک های اربعین اشاره کرد و گفت: کشیک اربعین تا 21 آبان ادامه خواهد داشت و پس از 4 روز از 25 آبان لغایت 29 آبان به مناسبت رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام رضا(ع) به مدت 5 روز تشدید نظارت ها مجددا آغاز می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی