English

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خبر داد

اجرای طرح برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در اصفهان

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی به منظور کاهش آلودگی هوا خبر داد.

اجرای طرح برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ رضا رضایی اظهار داشت: پیش بینی ها حکایت از آن دارد که امسال نیز همانند سال های گذشته با شروع فصل سرما و کاهش دما شاهد پدیده وارونگی هوا (اینورژن) در کلان شهر اصفهان خواهیم بود.

وی افزود: دود حاصل از احتراق سوخت وسایل نقلیه دودزا به عنوان مهمترین عامل آلودگی هوا شناخته شده چرا که تولید گازهای سمی مونوکسید‌‌‌‌کربن و اکسید گوگرد و بسیاری از ترکیبات آلوده کننده دیگر با تاثیر بر روی دستگاه تنفسی و اندام‌های بدن، بخصوص در میان اطفال و سالمندان، سلامتی انسان و محیط زیست را به شدت به مخاطره می‌اندازد.

این مقام مسوول عنوان داشت: همین امر پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان را بر آن داشته تا با وسایل نقلیه‌ای که فاقد معاینه فنی هستند نیز به صورت ویژه برخورد کند.

وی افزود: در هفت ماهه مسال برخورد با خودروهای دودزا 31 درصد و فاقد معاینه فنی 29 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطر نشان کرد: رانندگان آن دسته از وسایل نقلیه ‌ای که سال ساخت خودروی آنان از چهار سال گذشته است، می‌بایست با مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به معاینه خودروی خود و به ویژه کنترل میزان آلایندگی و رفع عیب و نقص احتمالی آن اقدام کنند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه پلیس مصمم به اجرای دقیق و قاطع طرح برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی است گفت: پلیس بر سر سلامت مردم با هیچ کس تعارفی ندارد و هیچگونه مماشاتی با رانندگان این گونه خودروها صورت نخواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه