English

برداشت ۸ هزارتن خرمای پیارم در هرمزگان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با پایان برداشت خرمای پیارم در هرمزگان ۸ هزار تن خرمای پیارم، مرغوبترین خرمای جهان از نخلستان‌های هرمزگان برداشت شد.

برداشت ۸ هزارتن خرمای پیارم در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود گرگیج افزود: خرمای پیارم که به خرمای شکلاتی معروف است در ۲ هزار و دویست هکتار از نخلستان‌های شهرستان حاجی آباد تولید شده است که در مقایسه با پارسال ۷ درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: رعایت اصول فنی و بهداشت باغ‌ها، تغذیه مناسب و مبارزه با آفات و بیماری‌ها از عوامل افزایش تولید خرمای پیارم است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هر کیلو خرمای پیارم پانزده تا هجده هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

گرگیج افزود: در هرمزگان ۵۵ نوع خرما تولید می‌شود که ۲۰ نوع آن تجاری داخلی و خارجی است و سه نوع پیارم، خاصویی و مضافتی به کشور‌های استرالیا، کانادا، روسیه و کشور‌های آسیای میانه صادرمی شود.

به گزارش موج، شهرستان حاجی آباد به علت داشتن آب و هوای گرم و خشک تنها منطقه کشت پیارم در کشور است. هرمزگان با برداشت سالیانه ۱۵۰ هزار تن خرما از ۳۷ هزار هکتار رتبه چهارم تولید و سوم سطح زیرکشت خرما در کشور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه