English

زائر ایرانی الاصل مقیم آمریکا در پیاده روی اربعین حسینی:

سبک زندگی در پیاده روی اربعین متفاوت است/ جای خالی معنویت در غرب احساس می شود/عشق به اهل بیت(ع) هدیه خداوند به شیعیان است /برای من سفر به کربلا مانند تولد یک فرزند شیرین است

زائر ایرانی اصل مقیم آمریکا در پیاده روی اربعین حسینی با بیان اینکه سفرم به کربلا مانند یک معجزه بود، به خبرنگار موج گفت: سبک زندگی در پیاده روی اربعین یک سبک ساده، بی آلایش و به دور از همه تعلقات است.

سبک زندگی در پیاده روی اربعین متفاوت است/ جای خالی معنویت در غرب احساس می شود/عشق به اهل بیت(ع) هدیه خداوند به شیعیان است /برای من سفر به کربلا مانند تولد یک فرزند شیرین است

زهرا گلی زاده یکی از زائران پیاده در مراسم راهپیمایی اربعین امسال، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج گیلان به عراق، با ابراز خرسندی از حضور جوانان در این جماعت عظیم، اظهار کرد: در سن 17سالگی و قبل از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرده است و اکنون که دارای 4 فرزند است همه آنها را با آموزه های اسلامی در دیار غربت تربیت کرده است.

زائر امریکایی اربعین1

این زائر ایرانی الاصل مقیم آمریکا با بیان اینکه هم اکنون 63سال دارد، خاطر نشان کرد: اخبار پیاده روی اربعین حسینی را هر ساله از یوتیوپ مشاهده می کردم و این احساس هر لحظه در من قدرت بیشتری می گرفت که برای حضور در این مراسم آماده شوم و سرانجام این اتفاق افتاد و با وجود نگرانی هایی از طرف خانواده سرانجام موفق به حضور در این راهپیمایی بزرگ شدم.

وی با اشاره به اینکه قبل از سفر به عراق نخست به ایران رفتم و پس از زیارت امام رضا(ع) در مشهد و حضرت معصومه (س) در قم به کربلا آمدم ادامه داد: در این پیاده روی خیلی چیزها دیده و آموختم.

زائر امریکایی اربعین

به گفته گلی زاده سبک زندگی در مراسم پیاده روی اربعین بسیار متفاوت از سبک زندگی بود که در آمریکا دارد زیرا در این مسیر از همه تعلقات باید دل کند، هر جایی خوابید و غذایی ساده خورد.

این زائر ایرانی الاصل مقیم آمریکا تصریح کرد: با دیدن تصاویر اربعین همیشه غبطه می خوردم و دلم میخواست که جزو زوار باشم، با اینکه در گذشته سه بار به کربلا سفر کرده بودم ولی نخستین بار است که در راهپیمایی اربعین حضور یافته ام.

وی بیابان اینکه برای من که مادر هستم، امدن به کربلا مانند تولد یک فرزند شیرین و دوست داشتنی است افزود: به زودی سختی های این سفر از یادم خواهد رفت و اصل شیرینی دیدار با معشوق و زیارت حرم برایم باقی خواهد ماند و این موکب دلتنگی ام خواهد شد که دوباره به کربلا سفر کنم.

گلی زاده، در حالی که یک فنجان چای به عنوان یادگاری سفر از یکی موکب ها در دست داشت، ادامه داد: 30 سال هست که در ایالت تگزاس و شهر دالاس زندگی می کنم و در آنجا حال و هوای محرم بسیار متفاوت با ایران است، زیرا تقویم های انگلیسی است و باید بسیار هوشیار باشیم تا ده روز اول محرم را از دست ندهیم و تفاوت این روزها را به فرزندان خود و دیگر اطرافیانمان گوشزد کنیم.

زائر امریکایی اربعین2

وی با بیان اینکه در دالاس، یک مسجد بزرگ مخصوص شیعیان با عنوان مرکز مومن وجود دارد گفت:  در این مسجد مسلمانان شیعه از هند و پاکستان هم حضور دارند و الگویی شده تا دیگر مسلمانان مقیم آمریکا نیز در نزدیک ترین محل زندگی خود مسجد احداث کنند.

گلی زاده با تاکید بر تاثیر آموزش ارزشهای دینی و مذهبی در تربیت فرزندان تصریح کرد: خدا، پیغمبر و اهل بیت ما در هر نقطه از این کره خاکی یکی هست و هر جا که باشیم ب ای داشته های خود ارزش و احترام قائلیم.

وی با بیان اینکه سعی می کنیم در آمریکایی ها نمونه خوبی از مسلمانان باشیم ادامه داد: ما در ایام محرم در آمریکا با کسب اجازه از مراکز مورد نظر جلوی درب منزلمان سیاه می زنیم، غذا پخش می کنیم و سعی می کنیم با اهدای بطری های آب و شاخه گل مصائب امام حسین (ع) و اهل بیتش را در آمریکا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه راهپیمایی هایی هم از طرف مسلمانان برای تبلیغ تشیع انجام میشود ادامه داد: اینجا با اینکه مصائب امام حسین (ع) به زبان انگلیسی بیان می شود اما باز هم اشک مشتاقان و علاقمندان را بیرون می آورد.

زائر امریکایی اربعین3

این شهروند مقیم آمریکا، اسلام را از پر رشدترین مذاهب در دنیا خواند و گفت: اکنون به دلیل وجود مسائل داعش، اسلام هراسی شده، و سد بزرگی برای تبلیغ تشیع به وجود آمده است.

وی اسلام را دین کامل، دین خوبی ها و دین ا انس معرفی کرد و گفت:در غرب جای معنویت بسیار خالیست و روح مردم از تکیه گاه معنوی و مذهبی تهی است.

گلی زاده خاطر نشان کرد: مذاهب دیگر غیر از اسلام کمتر پاسخگوی نیازهای روحی افراد هستند و یا اصلا پاسخگو نیستند.

وی ابراز داشت: آرزو دارد همه جوانان اسلام را آنگونه که هست بپذیرند و در سایه آموزه های آن تربیت درست یافته به آرامش برسند و الگوی خوبی برای دیگر انسان های زمین باشند.

وی در خاتمه یادآور شد: خداوند در تمام این دنیا یکیست و ما هرجای دنیا که باشیم باید تابع فرامین الهی باشیم و اگر کسی این مساله را درک کند هرگز گمراه نخواهد شد.

گفت و گوی از علی یوسفی، خبرنگار اعزامی موج گیلان به عراق

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه