English

در حرم مطهرحضرت معصومه(س):

مراسم قرائت زیارت اربعین برگزار شد

مراسم قرائت زیارت اربعین از سوی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) پس از اقامه نماز ظهر با حضور خیل عاشقان حسینی برگزار شد.

مراسم قرائت زیارت اربعین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج ازقم،مراسم قرائت زیارت اربعین از سوی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) پس از اقامه نماز ظهر اربعین حسینی با حضور خیل عاشقان حسینی برگزار شد.

بر اساس این گزارش: نماز ظهر در حرم مطهر به امامت  آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س )و امام جمعه قم اقامه شد.

همچنین حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ که بیان معارف این آیین را بر عهده داشت به بررسی نقش استراتژیک اربعین در ادامه نهضت عاشورا پرداخت و اظهار داشت: اربعین روز اکمال نهضت حسینی است؛ بر این اساس زیارت اربعین در روایات به عنوان علامات مومن توصیف شده است، چنانکه از حضرت امام حسن عسکری(ع) روایت شده است که «علامتهای مؤمن پنج چیز است، پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه روز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، پیشانی برخاک نهادن درسجده و بسم الله را بلندگفتن».

وی در ادامه به قرائت زیارت اربعین حسینی پرداخت.

گفتنی است آیین عزادارای روز اربعین حسینی با حضور هیات مذهبی و خیل عظیم مردمی در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها  در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه