English

مراسم عزاداری شب اربعین به صورت باشکوه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

شهر مقدس قم درشب اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) غرق در عزا و ماتم است و ندای یا حسین شهید در فضای این شهر شنیده می شود.

مراسم عزاداری شب اربعین به صورت باشکوه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری موج ازقم،هیات های مذهبی و مردم عزادار و پیروان مکتب اهل بیت(ع) از عصرامروز با تجمع در میدان آستانه و صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به عزاداری پرداخته و عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت پیامبر(ص) ابراز کردند.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) درقم با برپایی آیین های سوگواری، در غم شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش بر سرو سینه زده و اشک ماتم می ریزند.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) مملو از عاشقان سید و سالار شهیدان از سراسر کشور است و صدای نوحه سرایی و سینه زنی دسته های عزاداری از هر گوشه به گوش می رسد.

قم، امشب میزبان زائران دل سوخته ای است که با چشمانی اشکبار و دلهایی مالامال از غم و اندوه در کنار مرقد کریمه اهل بیت (س) به عزاداری مشغولند.

مراسم عزاداری شب اربعین حسینی در مسجد جمکران ، بقاع متبرکه و مسجدها و تکیه های استان قم برپا شده و سخنرانان ضمن بیان گوشه هایی از قیام سومین امام شیعیان، به بیان اهمیت روز اربعین و قرائت زیارت اربعین می پردازند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در مراسم باشکوه شب اربعین حسینی نیز در سوگ سید و سالار شهیدان نوحه سرایی می کنند و مردم عزادار نیز با سوز دل و دیدگانی گریان ، به سوگواری می پردازند.

دسته های عزادار نیز در قالب هیات های سینه زن و زنجیر زن امشب از نقاط مختلف استان قم با در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) حضور یافته اند و در سوگ سید و سالار شهیدان عزاداری می کنند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برپایی آیین های سوگواری سید و سالار شهیدان در شب اربعین حسینی عشق و علاقه خالصانه خود را به حضرت امام حسین(ع) نشان دادند.

ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از زائران حسینی نیز در شهر مقدس قم برپا شده و مردم نیز به صورت خودجوش اقدام به پخش چای و غذاهای نذری می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه