English

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

آغاز خرید تضمینی پنبه در استان قم

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان از آغاز خرید تضمینی محصول پنبه در استان قم خبر داد.

آغاز خرید تضمینی پنبه در استان قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم اظهار داشت: امسال با توجه به پائین آمدن قیمت پنبه و در راستای حمایت از تولید، خرید تضمینی پنبه را در استان قم آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی بر اساس جداول کیفیت پنبه تعیین و به پنبه کاران پرداخت می گردد، افزود: پنبه کاران استان می توانند جهت تحویل وش پنبه تولیدی خود به شرکت تعاونی تولید حیدرآباد عامل خرید تضمینی پنبه در استان که در کارخانه خداپرست واقع در بخش جعفرآباد مستقر است، مراجعه نموده و محصول خود را تحویل دهند.

حمیدی با اشاره به اینکه از اواخر فروردین ماه سال جاری کشت پنبه در استان قم آغاز شد، بیان داشت: پیش بینی می شود امسال 2 هزار و 400 تن وش پنبه در استان قم تولید شود.

وی با اشاره به اینکه برای امسال ارقام وارداتی زودرس را به صورت آزمایشی کشت کردیم، اضافه کرد: طول رویش پنبه ۱۸۰ روز است ولی ارقام وارداتی زودرس حدود ۱۳۵ روز می باشد که این موضوع باعث می شود با توجه به طول دوره رشد شرایط از لحاظ دوره تناوب مناسب تر و کوتاه تر شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: از طرفی به دلیل اینکه دوره رویش کمتر است و محصول زودتر برداشت می شود، کشاورز می تواند کشت پائیزه را زودتر انجام دهد و از طرف دیگر در مصرف آب نیز صرفه جویی می شود.

وی در ادامه سخنان خود به خواص کشت پنبه در مزارع اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه پنبه یک گیاه وجینی است در بحث تناوب بسیار کشت مهمی است و از سوی دیگر به دلیل طول دوره رشد و نوع ریشه ای که دارد، ضمن تاثیر در حاصلخیزی خاک، باعث می شود که در کشت بعدی مزارع از علف هرز عاری باشد.

حمیدی خاطر نشان کرد: به دلیل عملیات کاشت، داشت و برداشت گیاه پنبه از لحاظ اشتغالزایی در بخش کشاورزی بسیار مهم است و از سوی دیگر در صنعت نساجی نیز کاربرد بسیار زیادی دارد و از آن به عنوان طلای سفید نام برده می شود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه