English

طنین زنگ آب در مدارس استان اصفهان نواخته شد

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: طنین زنگ آب در مدارس استان اصفهان از آبان آغاز گردیده تا مدیریت مصرف آب به عنوان یک دغدغه اساسی مورد توجه و عنایت تمامی جوامع هدف بخصوص فضاهای آموزشی قرار گیرد.

طنین زنگ آب در مدارس استان اصفهان نواخته شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سید اکبر بنی طبا پیرامون نواختن زنگ آب در مدارس ابتدایی استان اصفهان گفت: دانش آموزان به عنوان سفیران آب در منزل و مدرسه نقش بسزایی در مصرف بهینه آب دارند اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در زمینه مفاهیم و روش های استفاده صحیح و بهینه از آب یکی از رویکردهای  اساسی پیرامون نهادینه سازی  فرهنگ صحیح آب در بین دانش آموزان است.

وی افزود: آب مظهر زندگی است پس باید در حفظ و نگهداری از منابع آبی از تمام ظرفیت ها استفاده نمود و از آنجایی که کودکان و نوجوانان  نقش موثری  می توانند در فرهنگ بهینه آب در جامعه داشته باشند باید ترویج فرهنگ بهینه آب را از دانش آموزان شروع کرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان نخستین واژه‌ای را که یاد می گیرند واژه آب است بنابراین تلاش برای یادگیری صرفه جویی در مصرف آب  در بین آنان ضروری است تا دانش‌آموزان پس از فراگیری دیگر افراد جامعه را به درست مصرف کردن آب رهنمود کنند.

بنی طبا رسالت معلمان را در آموزش و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب از همان کودکی بسیار مهم دانست و گفت: معلمان می‌توانند با آموزش و هشدارهای لازم در زمینه صرفه جویی در مصرف آب به گونه‌ای عمل کنند که دانش‌آموزان نقش همیاران آب در منازل و جامعه را داشته باشند.

 مدیر  روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هدف از اجرای این برنامه را مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب از کودکی و از سطح مدارس برشمرد و عنوان کرد: هدف از  آموزش‌ فرهنگ صحیح آب در میان دانش آموزان  و نیز اجرای برنامه زنگ آب انتقال فرهنگ صرفه جویی بین دانش آموزان و  بدنبال آن دیگر افراد جامعه است چرا که  صرفه جویی در آب و درست مصرف کردن آن از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است وباید این موضوع حیاتی در طول سالهای آموزش مورد توجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی