English

دادستان عمومی و انقلاب قم:

جایگاه داوری بین آحاد مردم جامعه باید تبیین شود

دادستان قم گفت: جایگاه داوری بین آحاد مردم جامعه باید تبیین و در این رابطه فرهنگ سازی شود و یکی از رسالت های مهم و البته سنگین کانون داوری استان، پرداختن به این مهم است.

جایگاه داوری بین آحاد مردم جامعه باید تبیین شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، دادستان عمومی و انقلاب قم، در دیدار اعضای هیات مدیره کانون داوری استان قم افزود: جریان داوری و میانجیگری یکی از مباحث پیشگیری است که دراین حوزه باید ازکارشناسان و عالمان دیگر رشته ها به ویژه در حوزه علومی که با انسان شناسی مرتبط است، بهره برد.

وی ادامه داد: در امر پیشگیری، پدیده های خوبی درقانون پیش بینی شده است که قم می تواند به عنوان استان پایلوت و الگو در این باره مطرح باشد.

مهدی کاهه تاسیس کانون داوری استان قم را مایه مباهات دانست و اظهار داشت: بر این باورم که این کانون با شاکله اعضای علمی و فرهیخته هیات مدیره فعلی می تواند تعامل خوبی با دستگاه قضایی به ویژه دادستانی قم در جهت بستر سازی های فرهنگی و کاهش سطح دعاوی و نیز کاهش ورودی پرونده ها به دادسرا و محاکم داشته باشد و حوزه دادستانی نهایت همکاری خود را در چارچوب قانون با این کانون خواهد داشت.

وی با توصیه به چارچوب سازی مشخص و مدون و نیز سازمان یافتگی در برنامه و اجرا بیان داشت: در جریان نظارت ستادی این کانون بر نهادها و موسسه های داوری و نیز توسعه فرهنگ داوری باید به گونه ای عمل شود که تجربه ها و معضل های برخی نهادهای شبه قضایی را در پیش رو نداشته باشیم.

کاهه از مزایای داوری را تخصصی بودن رسیدگی به دعاوی دانست و گفت: جایگاه داوری در بین آحاد مردم جامعه باید تبیین و در این رابطه فرهنگ سازی شود و یکی از رسالت های مهم و البته سنگین کانون داوری استان، پرداختن به این مهم است.

در ادامه این نشست، رئیس و اعضای کانون داوری استان قم به طرح اقدامات صورت گرفته و لزوم تعامل با دستگاه قضایی پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه