English

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

هفت حوزه برای فعالیت اقتصادی زنان در شهرک‌ها تعریف کرده‌ایم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم بیان کرد: هفت حوزه برای فعالیت اقتصادی زنان در شهرک‌ها تعریف کرده‌ایم زنان می‌توانند حوزه کاری خود را انتخاب کنند و آموزش‌های لازم را بگذرانند.

هفت حوزه برای فعالیت اقتصادی زنان در شهرک‌ها تعریف کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، سهیلا جلودارزاده در همایش تخصصی بانوان مشاور در شهرک‌های صنعتی کشور که در فرمانداری قم برگزار شد، با بیان این که کمال انسان در کار و تلاش است، گفت: بخش صنعت، معدن و تجارت زنان آهنین، ذهن خلاق و با اعتماد به نفس و زن نقش آفرین را می‌پسندد و ما باید این‌ها را در خودمان بپروریم و خودمان را توانمند کنیم.

وی با بیان این که در ایران زنان در بازاریابی و فروش و تجارت ضعیف هستند، ابراز کرد: بزرگ‌ترین مشکل زنان در فعالیت اقتصادی، مسئله سرمایه نیست بلکه ناتوانی در حضور در بازار است. این مشکل تا حدی با برپایی نمایشگاه دائمی برطرف می‌شود و این موضوع طی مصوبه‌ای بر عهده شهرداری‌ها است.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: توانمندسازی مهم‌ترین استراتژی ما در مورد زنان است. تجارت و بازرگانی داخلی و بازرگانی مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهیم و این یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی باید باشد.

وی افزود: امروز بازار تجارت نمی‌تواند با معادله خطی پیش برود. ما باید هزینه‌ها را کاهش دهیم و سود بیشتری به تولید کننده برسد.

جلودارزاده ادامه داد: بنده در پی بازار بزرگی برای زنان بودم و طرح آن را ارائه داده بود اما ایجاد نشد. شما زنان باید تشکل تشکیل دهید. امروز مهم‌ترین اصل شبکه‌سازی و ارتباطات است؛ این مهم‌ترین اصل برای موفقیت در بازار است.

وی اظهار کرد: بزرگ‌ترین ضعف کارخانه‌ها از بین رفتن زیست‌بوم آن منطقه است. این مسئله نیز باید رفع شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم بیان کرد: هفت حوزه برای فعالیت اقتصادی زنان در شهرک‌ها تعریف کرده‌ایم زنان می‌توانند حوزه کاری خود را انتخاب کنند و آموزش‌های لازم را بگذرانند.

وی عنوان کرد: در حوزه صنعت ۵۰ میلیون قطعه پوشاک از خارج وارد کشور می‌شود. دلیل آن که این پوشاک در ایران خریداری می‌شود اما تولیدات داخل کشورمان به فروش نمی‌رسد مدل پوشاک وارداتی است که مورد پسند خریداران است.

جلودارزاده ادامه داد: تا می‌توانید مدل طراحی کنید به طوری که مردم آن را بپسندند.

وی افزود: مسئله صنایع تبدیلی را باید جدی گرفت و آموزش در این باره ارائه داد. به آسانی می‌شود کسب درآمد از طریق گیاهان دارویی و سنگ‌های زینتی داشت.

این نماینده مجلس دهم اظهار کرد: ما نیازمند نهضت کارآفرینی هستیم. بنده مخالفم همه چیز در یک جا متمرکز باشد. ملت باید آزاد باشند تا کار کنند و شهرک‌ها نیز آموزش ارائه دهند و حمایت کنند. نقش زنان نیز در این باره بسیار مؤثر است.

وی خطاب به زنان افزود: بین خودتان شبکه‌سازی کنید و برای داشتن یک خوشه صنعتی تا آخر سال اقدام کنید و درصدد اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار باشید.

جلودارزاده اظهار کرد: جدای از ۳۲ هزار دانشجوی مدیریت نیمی از جمعیت زنان و دختران هستند. ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم. زمانی که زنان و مردان جامعه همدیگر را یاری کنند پیشرفت حاصل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه