English

آیت‌الله سعیدی:

اربعین معجزه الهی است که هر ساله برگزار می شود

آیت الله سعیدی گفت: هدف دشمنان از دعوت کردن رایگان جوانان به دیدن سریال هایی که با هزینه های کلان ساخته شده، ترویج فرهنگ غرب است.

اربعین معجزه الهی است که هر ساله  برگزار می شود

به گزارش خبرگراری موج از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در جمع سرمربیان شجره طیبه صالحین با اشاره به اینکه اربعین معجزه الهی است که هر ساله  برگزار می شود، اظهار داشت: خداوند قطعه ای از زندگی بهشتی را در این دنیای جهنمی به همه انسان ها نشان می دهد که هر ساله به لطف خداوند، عنایت اهل بیت (ع) و همراهی مردم برگزار می شود.

وی عامل برقراری نظم و امنیت در اربعین حسینی را مردم دانست و افزود: برگزاری اربعین حسینی بدون وجود یک مدیر محسوس و مشخص به دست مردم کار بسیار بزرگی است، البته وجود نیروهای امنیتی و ماموران در برقراری امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است، اما برقراری امنیت جمعیت ۲۰ میلیونی فقط از دست خود مردم قابل انجام است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم بدون اینکه مدیری برای القاع روح همکاری و کمک نسبت به یکدیگر داشته باشند خود را مدیریت می کنند، ادامه داد: در کشورها مرسوم است که نهادها، با انگیزه های مادی و تبلیغاتی کمک می کنند اما در اربعین حسینی کمک ها بدون هیچ منتی و افراد بدون اینکه تمایل به شناخته شدن داشته باشند کمک ها را انجام می دهند.

وی عشق و علاقه به امام حسین علیه السلام را سبب خدمتگزاری به زائران دانست و تاکید کرد: بدون آنکه مسئول و مدیری در این راه پیمایی عظیم به چشم بیاید، ارائه خدمات به زائرین به وفور انجام می شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه اربعین یک سبک زندگی حسینی، علوی، فاطمی و احمدی در جامعه است، تصریح کرد: مخاطب شناسی یکی از رمز های تبلیغ برای مبلغین است، امام صادق علیه السلام در این رابطه فرمود، مسیر و راه را گم نکنید مخاطبین را بشناسید و با آنان صحبت کنید.

وی با بیان اینکه در روز قیامت برای فصل جوانی حساب رسی خاصی قرار داده اند، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید” روز قیامت نمی گذارند انسان قدم از قدم بردارد مگر اینکه به چهار سوال پاسخ بدهد، نخست اینکه عمر خود را در چه راهی صرف کرده ای؟ جوانی خود را در چه راهی از بین برده اید؟ مال خود را از چه راهی کسب و در چه راهی هزینه کرده اید؟ و چهارم محبت اهل بیت(ع) است”  که جایگاه رفیعی در پیش خداوند دارد و به همه انسان ها این اذن داده شده است که از محبت اهل بیت (ع) استفاده کنند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: علاوه بر مطالبی که علما، بزرگان دین و روایاتی که در باره جوانان بیان شده است اما باز شاهد ظرفیت های فراوانی در وجود جوانان هستیم که از ان استفاده نمی شود، خوشبختانه با نهضتی که حضرت امام (ره) آغاز کردند مسیر زندگی جوانان عوض شد و زندگی آنان هدفمند شد.

وی حل شدن بسیاری از مشکلات نظام را به دست جوانان دانست و ابراز کرد: مقام معظم رهبری جوانان را پیشرو و پیش راه جامعه خوانده اند، دشمنان در گذشته برای جوانان دام هایی را چیده بودند، این دام ها در جامعه کنونی با وجود فضای مجازی، ترویج فحشا و فیلم سازی بسیار گسترده تر شده است.

آیت الله سعیدی بیان کرد: هدف دشمنان از دعوت کردن رایگان جوانان به دیدن سریال هایی که با هزینه های کلان ساخته شده، ترویج فرهنگ غرب است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مولفه های امام خمینی (ره) دشمن شناسی است، خاطرنشان کرد: مردم نباید دشمن باور باشند، هنگامی که معاویه حکومت را به دست گرفت، دشمن های فرضی و دروغین را به مردم معرفی می کرد و مردم را تشویق به خواندن شعر های جاهلی می کرد،  چرا که در صدد ترویج فرهنگ جاهلیت از طریق هنر به مردم بود، بنابراین آیا این خط مشی معاویه در زمان کنونی با ساخت فیلم ها و ترویج موسیقی انجام نمی شود؟.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه