English

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور:

زنان و بانوان نقش مهمی در خانواده و جامعه دارند

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور گفت: زنان و بانوان نقش مهمی در خانواده و جامعه دارند و با توجه به جمعیت بالغ بر 40 میلیون نفری بانوان در کشور باید شرایط خوبی در جهت حضور بانوان در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی فراهم ساخت.

زنان و بانوان نقش مهمی در خانواده و جامعه دارند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، فهیمه فرهمندپور امروز در همایش تخصصی مشاورین بانوان شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم عنوان کرد: علی رغم ظرفیت های علمی و تحصیلی در بانوان، متاسفانه نرخ مشارکت آن ها در بخش اشتغال کشور پایین است.

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور افزود: زنان و بانوان نقش مهمی در خانواده و جامعه دارند و با توجه به جمعیت بالغ بر 40 میلیون نفری بانوان در کشور باید شرایط خوبی در جهت حضور بانوان در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی فراهم ساخت.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی تساوی میان بانوان و آقایان وجود ندارد اما تلاش می شود بانوانی که در میدان کار و اشتغال مشغول به کار هستند در شرایط مناسبی به سر ببرند.

فرهمندپور با اشاره به اینکه نیازمند نگاه متعادل و متوازن به حوزه زنان در اشتغال می باشیم، یادآور شد: در میان بانوان 25 درصد در بخش های غیر رسمی کشور اشتغال دارند که در این راستا می توان با تمهیداتی حضور بانوان در فعالیت های اقتصادی را توسعه بخشید.

وی گفت: در حدود 50 درصد از بانوان ایرانی دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی می باشد با این حال آمار نگران کننده ای از بیکاری به ویژه در قشر تحصیل کرده وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور در خصوص اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور بانوان در عرصه های اقتصادی عنوان کرد: بر آنیم تا مشکلات اقتصادی را با برنامه‌ریزی‌های مدون و با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی رفع نمائیم.

وی یادآور شد: این وزارت از سال 93 طرح‌های اقتصادی خوبی را در جهت حضور بانوان ارائه داده که امیدواریم با حل مشکلات اقتصادی بانوان بتوانیم در جهت رفع معضلات اجتماعی و فرهنگی نیز گام برداریم.

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم در جهت حضور بانوان در حوزه اشتغال راه اندازی مرکز رشد و شتاب ‌دهی کسب‌ و کار است.

وی ادامه داد: این مرکز می تواند زیر نظر ستاد اقتصاد مقاومتی و با هم افزایی دستگاههای اجرایی در استان در جهت رفع معضلات راه اندازی گردد.

فرهمند پور بیان کرد: ایجاد کسب و کار و سوق دادن بانوان به سمت اشتغال در حوزه های مهم اقتصادی از ماموریت های اصلی دولت است.

وی تاکید کرد: در این باره آموزش رکن بسیار مهمی در ایجاد کسب و کار است که خوشبختانه تاکنون با توجه به پیگیری های صورت گرفته بیش از 1900 نفر آموزش در این عرصه را پشت سر گذاشته اند.

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور یادآور شد: لازم است زیرساختهای کافی در جهت حضور بانوان در تولید و صنعت فراهم گردد تا بتوان نرخ مشارکت بانوان در حوزه اشتغال را ارتقاء بخشید.

وی تصریح کرد: علاوه بر توسعه زیرساختها یکی دیگر از مشکلات جدی در این حوزه ایجاد فضا برای حضور بانوان و متقاعد ساختن کارفرمایان آقا می باشد.

فرهمندپور بیان کرد:بانوان انگیزه های خوبی برای اشتغال و کارآفرینی دارند در این مسیر باید موانع و محدودیت ها را برداشت و در تسهیل شرایط و قوانین و زیرساختها برنامه ریزی کرد.

وی در پایان متذکر شد: حرکت در سمت توان افزایی بانوان در حوزه اشتغال و بهره گیری از استعدادها و توانمندی های این قشر تاثیر گذار در جامعه و عملیاتی کردن طرح های اشتغال زایی بانوان می تواند بخش زیادی از معضلات را در جهت حضور بانوان رفع نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه