English

شهردار اصفهان مطرح کرد

استفاده از ظرفیت های بانکی سوئیس در پروژه های عمرانی شهر اصفهان

شهردار اصفهان گفت: با توجه به این که کشور سوئیس از ظرفیت بانکداری قوی برخوردار است امیدواریم استفاده از تسهیلات بانکی این کشور برای اجرای پروژه های عمرانی شهر اصفهان فراهم شود.

استفاده از ظرفیت های بانکی سوئیس در پروژه های عمرانی شهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، هیات اقتصادی، صنعتی، آموزشی  و تجاری استان  کانتون وود سوئیس با حضور در اصفهان با قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

شهردار اصفهان در این نشست با بیان اینکه این هیات در زمینه های مختلف تخصص های لازم را برای تعامل و همکاری های دو جانبه دارند، افزود: اصفهان شهری با سابقه طولانی، میراثی و دارای آثار فرهنگی متعدد است، همچنین این شهر دارای دانشگاه های بزرگ و صنعتی می باشد که زمینه های فعالیت های اقتصادی زیادی دارد. 

قدرت الله نوروزی با اشاره به این که اصفهان از مهمترین شهرهای ایران در حوزه گردشگری است و حرف اول را در این زمینه می زند اذعان داشت: با توجه به این که کشور سوئیس با همه جهان روابط دوستانه  پایدار همراه با صلح و سازش دارد می توان بستر برای حضور گردشگران در اصفهان و سویس فراهم نمود.

وی به تاسیس سفارتخانه سوئیس از قرن بیستم در ایران اشاره و تصریح کرد: در دورانی که ایران در تحریم به سر می برد کشور سویس روابط حسنه و دوستانه با ایران داشت.

شهردار اصفهان  با ابراز خرسندی از ایجاد و توسعه روابط دوطرفه بین ایران و سوئیس اذعان داشت: از صلح طلبی کشور سویس در کتاب ها بسیار خوانده و شنیده ایم همچنین این کشور در زمینه های اقتصادی ،آموزشی و بانکی پیشرفت قابل توجهی داشته که امید است از این توانمندی ها بتوانیم به نحوه احسن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: امید است در زمینه های حمل و نقل عمومی، مترو، تراموا و وسایل حمل و نقل عمومی دیگر  اصفهان از امکانات کشور سوئیس استفاده شود .

نوروزی با اشاره به این که در اصفهان پروژه های عمرانی متعددی در حال اجراست بیان کرد: با توجه به این که کشور سوئیس از ظرفیت بانکداری قوی برخوردار است امیدواریم استفاده از تسهیلات بانکی این کشور  برای اجرای پروژه های شهر اصفهان فراهم شود.

وی با ابراز امیدواری از حضور گردشگران سوئیسی در شهر اصفهان ادامه داد: اصفهان دارای 5 دانشگاه بزرگ، 27 دانشگاه  غیر انتفاعی و چندین دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی است که می توان از این ظرفیت بستر همکاری بین دانشگاه های سوئیس که از علوم و فناوری پیشرفته ای برخوردار هستند فراهم نمود.

وی با بیان این که شهرداری اصفهان آمادگی دارد در زمینه های صنعت و معادن پل ارتباطی را بین مراجع مربوطه برقرار کند خاطرنشان کرد: امید است روابط بین اصفهان و سوئیس با انعقاد قراردادها با دستگاه ها و ادارات استمرار یابد و زمینه های همکاری ها بیش از گذشته ترویج یابد.

شهردار اصفهان در ادامه گفت: لازم است هیات اقتصادی استان  کانتون وود سوئیس  پیشنهادات خود را در زمینه های شهر هوشمند، انرژی خورشیدی تجدید پذیر، ایجاد خطوط اعتباری در بانک ها و برقراری رابطه با تردد گردشگران  به دفتر سرمایه گذاری شهرداری ارائه دهد تا بررسی های مورد نیاز صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه