English

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس:

باشگاه مشاوره نوجوانان و جوانان در شیراز راه اندازی می شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: راه اندازی باشگاه مشاوره نوجوانان و جوانان 10 الی 24 سال با هدف کاهش و کنترل رفتارهای پرخطر در مناطق حاشیه شهر شیراز ضرورت دارد.

باشگاه مشاوره نوجوانان و جوانان در شیراز راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در چهارمین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت ساماندهی آسیب های اجتماعی استان فارس تأکید کرد: زنان معتاد متجاهر (کسانی که آشکارا و با قصد، مرتکب کاری می شوند) و کارتن‌ خواب‌ها در سطح شهر شیراز جمع ‌آوری می شوند و در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی موضوع ماده 16 قانون مورد بازپروری قرار می‌گیرند.

هادی پژوهش جهرمی اظهار داشت: پرداختن به مسائل اجتماعی و آسیب های این حوزه باید به جد در دستور کار همه دستگاه های ذیربط قرار گیرد و نتایج و پیامدهای آن هر 15 روز یکبار در نشست فوق العاده ستاد توسط دستگاه های اجرایی ارائه شود.

پژوهش جهرمی در ادامه با اشاره به لزوم راه اندازی باشگاه مشاوره نوجوانان و جوانان 10 الی 24 سال با هدف کاهش و کنترل رفتارهای پرخطر در مناطق حاشیه شهر شیراز بیان کرد: این باشگاه ها باید در مناطق حاشیه شهرستانهای مرودشت، کازرون، ممسنی و داراب نیز از محل اعتبارات آسیب های اجتماعی در سال جاری دایر و توسعه پیدا کنند و وظیفه همه دستگاه های اجرایی است که دانشگاه علوم پزشکی را در این مهم همراهی کنند.

پژوهش جهرمی همچنین با تأکید به ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان فارس افزود: دستگاه های متولی امر، ضمن ارائه آمار دقیق از تعداد کودکان مذکور در این استان نشست تخصصی را در اسرع وقت برای بررسی راهکارهای ساماندهی به وضعیت این کودکان در برنامه کاری خود قرار دهند.

در این نشست سید علی محمد موسوی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دبیر ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی نیز اظهار داشت: بر اساس نتایج حاصله از ارزیابی های عملکرد دستگاه ها، آن فرمانداری های جهرم و داراب و همچنین اداره کل بهزیستی، زندان و آموزش و پرورش عملکرد بهتری نسبت به سایر دستگاه های اجرایی داشته اند.

موسوی با اشاره به سرفصل های ابلاغی در حوزه آسیب های اجتماعی اظهار داشت: در سرفصل های ابلاغی سالجاری علاوه بر هشت دستگاه قبلی؛ ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، جمعیت هلال احمر و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان دیده شده اند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت:‌ با توجه به ابلاغ سرفصل های عملیاتی سال جاری در حوزه طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی، اعضای هیات اندیشه ورز، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های متولی در حوزه آسیب های اجتماعی، طرح ها و برنامه های این حوزه را در اسرع وقت به دبیرخانه ستاد ارسال کنند تا ضمن بررسی طرح های مذکور تفاهمنامه های مربوطه منعقد و اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه