English

رئیس کل دادگستری گلستان

سالانه ۴۰۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضائی استان گلستان می‌شود

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: ورود سالانه ۴۰۰ هزار پرونده به سیستم دادگستری استان گلستان بسیار زیاد است و در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۲۰ هزار مورد کاهش ورودی پرونده داشتیم.

سالانه ۴۰۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضائی استان گلستان می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، هادی هاشمیان ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان رامیان با اشاره به بالا بودن تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری اظهار داشت: ورود 400 هزار پرونده به سیستم دادگستری استان بسیار زیاد است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با گلایه از نحوه قانون‌گذاری در کشورمان، تصریح کرد: ضمانت اجرائی قوانین در کشور ما حبس است و این در صورتی است که ما باید حبس‌زدایی انجام دهیم.

هاشمیان خاطر نشان کرد: هرچند جزء استان‌های پیشرو در امر حبس‌زدایی هستیم اما تا کی حبس‌زدایی کنیم و شاهد این موضوع باشیم که جای هنجارها و ناهنجاری‌ها عوض شده است تهاجم فرهنگی هر روز بیشتر می‌شود.

بالا بودن تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری 

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه جدی کنیم و با انجام کارها و امورات فرهنگی بدنبال پیشگیری باشیم و همه دستگاه‌های فرهنگی و قانون‌گذار باید کمک حال دستگاه دستگاه قضایی باشند.

وی یادآور شد: سرقت و مطالبات مردمی که همان حق‌الناس است امروزه بیشترین موارد ارجاع شده و ورودی پرونده به سیستم قضایی است و علت آن هم شکسته شدن قباحت‌ها است.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در سال 95 نسبت به سال قبل از آن 20 هزار مورد کاهش ورودی پرونده داشته‌ایم که می‌توانیم با پیشگیری و کارهای فرهنگی این آمار را کمتر کنیم.

وی با بیان اینکه مجازات باید راه حل آخر باشد، خاطرنشان کرد: ورود بیش از 15 میلیون پرونده در سال به سیستم قضایی ناخوشایند است و امیدواریم دستگاههای متولی امر فرهنگ و قانون گذاری در جهت کاهش ناهنجاریها و دیگر موارد کمک کنند.

در پایان این مراسم از خدمات عباس آریان‌پور به عنوان رئیس سابق دادگستری رامیان تقدیر و آقای جعفر ابراهیم‌نیا روشن به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان رامیان معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه